FAQ |
Kalender |
2004-12-03, 22:41 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag driver sajten www.testamenteonline.se. Jag har försökt att "optimera" min sajt själv nu i början. När jag söker på testamente + mall på google så placerar jag mig 1-10. När jag söker på enbart testamente (viktigaste sökordet) så kommer jag inte med ens med bland de 1000 första. På 150 plats ser man en länk från sunet med mitt namn men inte "www.testamenteonline.se". Varför lyckas jag så dåligt med just det ordet? Kan tilläggas att adressen är en subdomän. Har försökt att regga adressen på dmoz för ett par månader sen utan att komma med. Några tips? |
||
Svara med citat |
2004-12-03, 22:45 | #2 | |||
|
||||
Administratör
|
Det du skall fokusera på är att skaffa länkkompisar, det är a & o i sökmotoroptimering och du har inte så många länkkompisar.
Titta här så ser du. Thomas
2004-12-04, 18:23 | #3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Dessutom, de allra flesta sökningar görs på mer än ett ord (oftast 3)... dessa flerordssökningar är även dem som i störst utsträckning omsättstill köp och liknande.
|
||
Svara med citat |
2004-12-08, 09:47 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Hejsan MittAnvändarnamn,
Först och främst behöver du välja ut DINA nyckelord, enstaka och i olika kombinationer. Du bör skapa en lista på ca 50 olika som frekvent används för sökningar på Internet. Detta är extremt arbetsamt manuellt, men kan göras med en kombination av gratis verktyg. Kolla gärna in min sida där jag berättar mer om detta i detalj http://www.agaig.in.th/nyckelord.html Du vill optimera sidan för frekvent sökta kombinationer som är relaterade till din webbsida. Kombinationen testament + mall kanske inte är det mest välsökta eller optimerade i området, därav din höga SERP? Det finns också ett flertal andra tips på SEO trix du kan klara själv utan att vara varken programerare, webbdesigner eller optimerare, allt på denna webbsida. Lycka till! / Mvh Niclas |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|