Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Personlig information

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-12-21, 15:17 #1
jonsson jonsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 97
jonsson jonsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 97
Ett företag där jag bannerannonserar åt har givetvis besökt min sida för att se om jag är seriös. i min stats finns då deras länk. show=affiliate_info.php&id=000.
Med mina uppgifter, adress p nr mm. Testade att byta ut siffror, och jag ser en annan affiliates uppgifter, adress personnummer mm. Helt öppet alltså!

lite svajigt? h34r:

/så här står det om personuppgifter:

Alla uppgifter du lämnar till XXXX behandlas strikt konfidentiellt, med respekt och sparas under mycket hög säkerhet. Rent tekniskt så innebär detta att dina personuppgifter skyddas av brandväggar och av kontinuerligt uppdaterade virusskyddssystem. Du kan känna dig trygg och säker när du lämnar dina uppgifter till XXXXX.
jonsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-21, 15:27 #2
nomicon nomicon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 753
nomicon nomicon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 753
Citat:
Originally posted by jonsson@Dec 21 2004, 15:17
Ett företag där jag bannerannonserar åt har givetvis besökt min sida för att se om jag är seriös. i min stats finns då deras länk. show=affiliate_info.php&id=000.
Med mina uppgifter, adress p nr mm. Testade att byta ut siffror, och jag ser en annan affiliates uppgifter, adress personnummer mm. Helt öppet alltså!

lite svajigt? h34r:

/så här står det om personuppgifter:

Alla uppgifter du lämnar till XXXX behandlas strikt konfidentiellt, med respekt och sparas under mycket hög säkerhet. Rent tekniskt så innebär detta att dina personuppgifter skyddas av brandväggar och av kontinuerligt uppdaterade virusskyddssystem. Du kan känna dig trygg och säker när du lämnar dina uppgifter till XXXXX.
Ring dom direkt och be dom fixa detta OMGÅENDE, annars kan du bara lämna in en fin liten stämningsansökan.

(PUL you know..)

-Martin
nomicon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-21, 15:27 #3
Marios avatar
Mario Mario är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 668
Mario Mario är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Marios avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 668
Ungefär samma sak hände en webshop som sålde affischer för ett tag sedan, uppmärksammades i bla. IDG.

Maila och berätta vad du hittat, företaget alltså, inte IDG.
Mario är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-22, 00:16 #4
mypay mypay är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 528
mypay mypay är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 528
sånt här är ganska vanligt förekommande eftersom man inte tänker på det

en konkurrent till oss hade t.ex missat att man kunde kopiera sin egen länk där man kikar på det svar som skickats till en mobil.. och sedan byta ID numret och på såvis se andras skickade svar - mig veteligen är det dock korrigerat

brinkster.com (stort webhotell för ASP) hade (har kanske fortf.) problem med sin säkerhet på gratisavdelningen.. Jag testade en sak på deras konto med hjälp av server.mappath kommandot.. fick direkt åtkomst till alla andra users som låg på samma hårddisk som jag..

Kunde alltså surfa runt på deras hårddisk med mitt lilla script och tanka hem vad jag ville.. detta mailade jag till brinkster.com tillsammans med några slumpmässigt utvalda fil-listor - fick inget svar av dom och vet inte om dom orkade fixa det
mypay är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-24, 10:24 #5
jonsson jonsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 97
jonsson jonsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 97
Hur det gick: mailade dom direkt, felet fixades direkt, trevligt bemötande från dom, alla kan göra missar, God Jul
jonsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017