FAQ |
Kalender |
2005-01-04, 13:52 | #1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej! Snabbt inlägg, jag hoppas att jag gör mig förstådd..
Jag driver idag en firma med FA-skatt, det vill säga att jag samtidigt vid anställning även driver ett företag. Från och med 1/1 - 2005 har jag tagit över ansvaret för ledningssystemen (ISO90001/ISO14001) på ett företag inom plastindustrin med ca, 50 anställda. Detta som anställd på företaget och som då medför att min egen lilla verksamhet tyvärr blir lidande… Eftersom att jag är en entreprenör och vill syssla med egen verksamhet så lägger jag inte ner min firma utan istället minskas projketdrivningen mot att istället förmedla varor/produkter åt andra företag. Trading/e-handel ..är en sysselsättning som jag varit intresserad av sedan starten av firman, och jag undrar om det finns någon som är intresserad av ett samarbete kring detta? Kanske är du nyfiken på e-handel, men inte har budgeten eller tiden att starta samt driva en webbutik. Mitt enkla förslag är följande: Jag bygger, administrerar och en webbutik – Står för webb-marknadsföring, försäljning och tar hand om kundkontakterna/supporten.. Du är den som ”äger” produkterna och tar hand om logistiken med lager, frakter, och inköp/leverantörsbevakning. Det går alltså till så här att jag köper produkterna från dig till det pris du själv tar för produkterna i din ordinarie försäljning, detta för att bl.a. undvika konkurrensen oss emellan om kunderna är likartade. Ersättningen baseras alltså på en procentuell basis som förslagsvis baseras på den kostnad du skulle ha haft för ovanstående. Du ökar alltså din försäljning via denna typ av ”postorder”, samtidigt som du behåller dina nuvarande kostnader.. Webbutiken kommer att utvecklas från OsCommerce och kommer anpassas efter den bransch som du befinner dig i, för att på bästa sätt tilltala det kundsegment produkterna är ämnade för. Kom gärna med förslag på lösningar och/eller alternativ för detta samarbete, kanske kan avtal signeras och gälla 12 månader med en klausul om 100%-äganderätt för dig? Allt är av intresse, men jag ser gärna att produkterna är riktade till allmänheten (ej B2B), och att marknaden samt potentialen finns.. Du har kunskapen om din bransch och jag har kunskapen om OsCommerce samt webb. Hör av dig nu så kan vi börja redan innan den efterlängtade våren gör antågande Maila till [email protected] , eller PM:a här.. |
|||
Svara med citat |
2005-01-04, 14:33 | #2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Ersättningen kan baseras på %-provision .. Inga extra kostnader för designad butik eller underhåll av denna.. Detta står jag för, men utförs först i samråd med dig.. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|