Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Awstats konfigurationsfiler

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-01-05, 17:38 #1
Schneakers avatar
Schneaker Schneaker är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2004
Medlem
Schneakers avatar

Jag har satt upp awstats åt ett webbhotell, det fungerar nu, men jag vill göra det mer elegant.

Alla loggfiler finns i X:\domain.tld\log
Statistiken ska sparas i X:\domain.tld\stats
Varje dygn skapas en ny loggfil för varje site, denna får namnet efter dagens datum: ex050105.log
För att uppdatera en kunds statistik så ska denna rad köras:
Y:\awstats\awstats_buildstaticpages.pl -config=domain.tld -update -dir=X:\domain.tld\stat
Jag använder buildstaticpages eftersom uppdragsgivaren vill ha det så, det ska vara lätt att inkludera datan i asp-script.

Nu har jag problemet att configfilen, som heter awstats.domain.tld.conf måste ligga i samma mapp som awstats.pl. Det är helt enkelt inte snyggt att ha flera hundra configfiler i en mapp tillsammans med script och batch-filer som krävs för att köra awstats-scriptet. Därför vill jag placera alla configfiler i en egen mapp och ange sökvägen dit.

Jag har försökt skapa en mapp som heter awstats.configfiles och sedan sätta configfilen till "configfiles\domain.tld", det fungerar inte eftersom den då får problem med mappen där databasfilerna ligger.
(Jag gissade att awstats helt enkelt lägger till "awstats." innan och ".conf" efter configparamtern)

Jag har läst all dokumentation jag har kunnat hitta och även hela FAQ:en, det enda som tas upp där är ett verktyg som heter awstats_updateall.pl. Detta scannar igenom en valfri mapp och kör alla configfiler där. Problemet är att jag inte kan specificera output-directory för olika configfiler, utan alla html-filer landar i en enda mapp.

Nån som är mer insatt i awstats än jag? Jag lyckas inte hitta nån mer info, och jag tycker det verkar riktigt idiotiskt att jag inte kan specificera vart min configfil ligger, utan att awstats måste tro att den ligger i samma directory som awstats.pl
Schneaker är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-05, 17:48 #2
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Hmm.. jag har det på följande sätt:

Varje domän har en separat logfil, sedan har jag skapat en config-fil som heter awstats.domain.conf, då kan man enkelt gå till awstats.pl?config=domain och få statistik för aktuell domän.

Dom där config-filerna borde du relativt enkelt kunna automatgenerera (även om jag gör domför hand ).

Sen så behöver du juh inte ha datafilerna i olika kataloger, varför lixom? Dom döps automatiskt efter varje config.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-05, 18:31 #3
Schneakers avatar
Medlem

Medlem
Schneakers avatar

Citat:
Originally posted by grazzy@Jan 5 2005, 17:48
Varje domän har en separat logfil, sedan har jag skapat en config-fil som heter awstats.domain.conf, då kan man enkelt gå till awstats.pl?config=domain och få statistik för aktuell domän.

Dom där config-filerna borde du relativt enkelt kunna automatgenerera (även om jag gör domför hand ).

Sen så behöver du juh inte ha datafilerna i olika kataloger, varför lixom? Dom döps automatiskt efter varje config.
Som sagt.
Det ska landa HTML-sidor med statistik under X:\domain.tld\stat
Att skicka GET-strängar till ett perlscript via webben för att få ut statistiken är inte aktuellt i mitt fall.

Configfilerna automatgenereras med hjälp av ett php-script. Jag genererar filerna och får ett par hundra konfigurationer som jag sedan sparar ner i en mapp. Jag vill inte lägga dessa filer i samma mapp som awstats.pl och andra grejor.

Datafilerna ligger inte i olika kataloger, datafilerna ligger i Y:\awstats\databases och det är så det skall vara.

Problemet består helt och hållet av att jag inte kan ha configfiler i en egen mapp.
Schneaker är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-05, 20:21 #4
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Oct 2003
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Oct 2003
Du får väl "helt enkelt" öppna awstats.pl i en editor och leta reda på raden som anger sökvägen till conf-filen och där hitta på något. Har själv inte gjort det, men det är ju inte omöjligt.
Anders är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017