FAQ |
Kalender |
2005-01-20, 22:52 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej på Er!
Jag vill bara gå rakt på sak och fråga vad Ni tror webbstudio.com är värd. Bortse från besökarantalet. Se på namnet? Vad är den värd i dina ögon? |
||
Svara med citat |
2005-01-20, 23:47 | #2 | |||
|
||||
VIP
|
>1500 kr
|
|||
Svara med citat |
2005-01-21, 00:14 | #3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
<1500 kr
|
|||
Svara med citat |
2005-01-21, 00:36 | #4 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
varför värderar du den <1500 kr? |
|||
Svara med citat |
2005-01-21, 00:42 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
inte 20k? det är ju jäkligt bra företagsnamn/marknadsföringsnamn och företagsnamn/marknadsföringsnamn kostar.
|
|||
Svara med citat |
2005-01-21, 00:47 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
För det första är det en svensk stavning, för det andra är webbstudio.se, webstudio.se och webstudio.com upptagna och man kommer troligtvis att tappa besökare till de domänerna för att stavningen av webb/web samt att folk kanske provar .se först om man nu riktar sig till svenska marknaden vilket verkar troligt då namnet är på svenska. Men visst är det värt en slant men som alltid är ett domännamn värt så mycket som en potentiell köpare kan tänkas betala för namnet. Att sätta ett pris rakt av är nog svårt men spekulera är ju alltid kul :P |
|||
Svara med citat |
2005-01-21, 00:52 | #7 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2005-01-21, 00:57 | #8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Fast jimmie gjorde det rätt bra ändå förutom att webbstudio ju är den korrekta stavningen och därför håller jag inte helt med om att det är naturligt att man tappar besökare till den inkorrekta webstudio.* Detta baserat på en svensk marknad då. Internationellt är det ju andra bullar men då blir stavningen webb ganska värdelös också. |
|||
Svara med citat |
2005-01-21, 01:04 | #9 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
så webstudio ger förmodligen riktigt riktigt mycket mer type-ins.. men allt beror på vad någon är beredd att betala. man kan inte sätta pris på det egentligen.. hittar han rätt köpare så.. |
|||
Svara med citat |
2005-01-21, 01:24 | #10 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag kan inget om domännamnsvärdering, men ändå.
Hur ser stavningen ut i norge/danmark? Studio är väl ett ganska "internationellt" ord, är det kanska samma på Tyska? Finns kanske webbstudio.no ledig? Är de båda domänerna tillsammans kanske värda en massa pengar? Personligen skulle jag nog aldrig värdera en domän till mer än 500kr, går alltid att hitta på ett annat namn, och jag tror inte att namnet är viktigt... |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|