Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Prisvärt sätt att ta betalt med kreditkort?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-01-29, 17:48 #11
nicces avatar
nicce nicce är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 141
nicce nicce är inte uppkopplad
Medlem
nicces avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 141
Jag har haft en del att göra med nordea, fsb och euroline och de är alla bra på sitt sätt. Euroline är dock den jag tycker fungerar bäst just nu. Du behöver inget konto i banken utan det räcker med inlösenavtalet. Du kan tex ha ett inlösenavtal hos Euroline med utbetalning till ett konto i Nordea eller tex postgirot.

Det är bara att begära in offerter och se vem ni får bäst pris av, se bara till att er betalväxel klarar av de inlösare ni pratar med.
nicce är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-29, 17:57 #12
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Paypal.com de tar typ bara en procentsats i avgift.
Tobias Turesson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-29, 18:15 #13
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
Är 3D secure något man ska satsa på?

Vet att nordea krävde att ens betalväxel stödjer det, men jag har inte riktigt förstått nyttan och om det är värt pengarna. Blir ju en betydligt större startkostnad och månadskostnad med det.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-29, 18:30 #14
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Citat:
Originally posted by ztream@Jan 29 2005, 19:15
Är 3D secure något man ska satsa på?

Vet att nordea krävde att ens betalväxel stödjer det, men jag har inte riktigt förstått nyttan och om det är värt pengarna. Blir ju en betydligt större startkostnad och månadskostnad med det.
Posten Betalväxel stöder den av VISA framtagna standarden 3D Secure/Verified by VISA för att identifiera kortinnehavaren. MasterCard har samlat ett antal autenticeringsmekanismer under samlingsnamnet SecureCode där en variant av 3D Secure ingår.

Säljföretag som erbjuder sina köpare identifierade kortbetalningar över Internet (3D Secure) erhåller betalningsgaranti.
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-30, 00:17 #15
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Så för att klargöra avgifterna för en liten sida med iDeb och Euroline:

iDeb = ca. 1% av avgifter (295,- minsta månadsavgift; 995,- uppläggning)
Euroline = ca 3,- per transaktion (ca. 40,- i månadskostnad; ingen uppläggning)

Stämmer detta?

Så om sidan har väldigt få (under 100 st inbetalningar för ca 100,- per styck), så kan detta bli en dyr historia. Alltså lönar sig pay-read att ha om man har en mindre sida, tror jag. Vad brukar pay-read ta i % som standard?

Hur räknar ni på vilket lönar sig bäst om ni inte vet vad omsättningen blir än på er nya sida? De flesta priserna och procentsatserna går knappast att räkna på om man inte vet omsättningen, så den spelar stor roll...
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-30, 01:21 #16
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Har länge tänkt gjort ett litet excellark för detta där man matar in förväntat antal transaktioner samt kr/trans och så får man se diagram över kostnader för resp lösning. Intressant att se skärpunkterna för dessa linjer. Någon annan som orkar göra?
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-30, 18:26 #17
JohanH JohanH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 141
JohanH JohanH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 141
pay-read har en stafflad prislista. Dvs för transaktioner upp till 100kr - x% upp till 500 - mindre% över 500 ännu mindre procent.

Be om att få en offert ifrån dem. Ska du sälja lite dyrare grejer så kan Pay-Read vara ett mycket bra alternativ. Ska du dessutom sälja jäkligt mycket dyra grejer så kan du förhandla ner priser.

Det bästa med Pay-Read är att du slipper både månadsavgift och startavfigt vilket är skönt speciellt i början tycker jag.
JohanH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-01, 20:45 #18
nicces avatar
nicce nicce är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 141
nicce nicce är inte uppkopplad
Medlem
nicces avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 141
Absolut, på det sättet verkar Pay and read vettiga.

Jag rekar mindre bolag som vill komma igång på internet att ta någon betalväxel utan fasta kostnader (pay and read, paypal eller paynova) för att känna sig för. Man märker ganska snabbt om det är något som fungerar bra ihop med ens system.

När man växer ur dem (förhoppningsvis snabbt) kan man begära in offerter från en inlösare och en betalväxel, för det lönar sig absolut när man börjar få lite volymer (> 100 beställningar / månad på 500 kr snitt). Sen är det bara att sitta och räkna.

Många ser de betalväxlar som finns där ute idag som rena konkurrenter med varandra, men det är inte riktigt sant då de har valt att spela på lite olika marknader (självklart trampar de varandra på fötterna). Tala med alla GODKÄNDA betalväxlar, och begär in offert från dem. Be om ett demokonto och testa för att se om era system verkligen passar och jag ha sagt det innan och säger det igen: se till så att dem är Visa och MC certifierade.

Lista på godkända betalväxlar: http://www.cekab.se/page/pagesection...section_id=0#0
Lista på certifierade betalväxlar (globalt): http://www.visaeu.com/acceptingvisa/..._Providers.pdf

Ju fler transaktioner ni har, desto längre ner ska ni titta på listan.
nicce är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017