FAQ |
Kalender |
2005-02-09, 10:19 | #1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Ser i statistiken för min sajt att 25% av besökarna har javascript disabled. Det låter väldigt mycket tycker jag. Har verkligen så många gått in och slagit av java? Har svårt att tro det.
Någon som kan bekräfta statistiken? |
|||
Svara med citat |
2005-02-09, 10:39 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
näää jag har tidigare hört en siffra på ca 1% mer när jag nyligen kollade i min statistik så låg det på en bra bit under 1%.
|
||
Svara med citat |
2005-02-09, 11:08 | #3 | |||
|
||||
Administratör
|
Har bara okey stats på svenska sidor.
Javascript Enabled 99.73% Underlaget är lite drygt 75 miljoner hits, sidorna som sådan går att använda med java disabled med vissa begränsningar. 25% låter mycket på mainstream trafik. Warez & Adult trafik kan man iofs gissa på att det borde vara högre än 0.27%. Det kan inte vara så att det är 25 promille du läst, det stämmer ju rätt okey med mina 27 promille. Thomas
2005-02-09, 11:20 | #4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Net, det är 25%. Verkar som Statcounter är ute och cyklar....
|
|||
Svara med citat |
2005-02-09, 12:00 | #5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
4064 javascript på 36 javascript av En annan sida där jag har statistik från statcounter på 3100 besökare har: 3077 javscript på 23 javascript av |
||
Svara med citat |
2005-02-09, 13:55 | #6 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Jag är lite osäker på hur statcounter hanterar svar på exempelvis googlebots mediarobot som gör en förfrågan om en statcounter img för det kan ju paja statsen lite om sidan har en mindre volym trafik. Har man 200 besökare per dygn där alla har JS enabled men 1 besök från vardera googlebot & MSN. Så blir det ju 1%. Thomas
Svara |
|
|