Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

bilmagasinet.se

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-02-11, 02:33 #11
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Att du sedan tar upp ett löjligt exempel hjälper inte. Det finns företag med samma namn som din hemsida och företagen har funnit längre än din hemsida. Har du intyg från företag att de inte kommer kräva dig på domänen - nej! Alltså kan du inte garantera något.

Det är ju sedan klart att företagen tjänar på att ha namnet. De har bara kanske inte insett det än! Konstnader för ett företag att begära en ATF tvist är små, kanske nästan för små. T.o.m. en privatperson skulle kunna tänka sig betala de kostnader om de kunder och var intresserade av en bra domän!

Ja ok mercedesE55, vi kommer inte längre med denna diskussion. Det verkar som du inte ens har läst reglerna för .se domäner och vill sälja din sida, men saningen är att de tre företagen har mer rätt till namnet än du efter 1 års verksamhet och drygt 210 annonser på sidan. Hänvisar till länken Pitbull gav dig: http://www.iis.se/domannamn/atfbeslut.shtml

Lycka till med försäljningen!
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-11, 08:59 #12
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Reg.datum: Jun 2004
Ja, uppenbarligen så finns det risker med att köpa denna sajt. Vad jag också reagerar på är att ingen notis kring dessa risker verkar få acceptans hos nuvarande ägare.
Skönt att ni lyckats hålla kvar domänen, men dessvärre så kan detta i framtiden orsaka stora problem. Än så länge är väl sajten ganska liten, men om ett företag eller en ambitiös entreprenör gör anspråk och bygger upp något riktigt stort kan jag lova dig att rättstvisterna kommer att bli en del av vardagen.. Då sajten saknar större värde idag saknar den också större intresse - Potentialen är stor i båda fallen..
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-11, 10:14 #13
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
Citat:
Originally posted by mercedesE55@Feb 10 2005, 14:59
En bilannonsering sajt med stor potential. Över 2 miljoner träffar sedan 15 Mars 04.

Seriösa intressenter kontakta mig för driftkostnader/intäkter, statistik mm...

Pris: 15 000kr

Öppen för förhandlingar!

Säljes på grund av tidsbrist

[email protected]

MVH
hej,
om ni vill ge ut någon statistik direkt och hålla någon hemlig så borde iaf det som är mest relevant anges direkt, lämpligen unika besökare/månad idag och inte hur många hits man haft sen mars...

Hur som helst, sänd mig gärna mer (info, betalsystem, driftkostnader/intäkter, statistik mm...) på pm
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017