FAQ |
Kalender |
2005-02-11, 02:33 | #11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Att du sedan tar upp ett löjligt exempel hjälper inte. Det finns företag med samma namn som din hemsida och företagen har funnit längre än din hemsida. Har du intyg från företag att de inte kommer kräva dig på domänen - nej! Alltså kan du inte garantera något.
Det är ju sedan klart att företagen tjänar på att ha namnet. De har bara kanske inte insett det än! Konstnader för ett företag att begära en ATF tvist är små, kanske nästan för små. T.o.m. en privatperson skulle kunna tänka sig betala de kostnader om de kunder och var intresserade av en bra domän! Ja ok mercedesE55, vi kommer inte längre med denna diskussion. Det verkar som du inte ens har läst reglerna för .se domäner och vill sälja din sida, men saningen är att de tre företagen har mer rätt till namnet än du efter 1 års verksamhet och drygt 210 annonser på sidan. Hänvisar till länken Pitbull gav dig: http://www.iis.se/domannamn/atfbeslut.shtml Lycka till med försäljningen! |
||
Svara med citat |
2005-02-11, 08:59 | #12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ja, uppenbarligen så finns det risker med att köpa denna sajt. Vad jag också reagerar på är att ingen notis kring dessa risker verkar få acceptans hos nuvarande ägare.
Skönt att ni lyckats hålla kvar domänen, men dessvärre så kan detta i framtiden orsaka stora problem. Än så länge är väl sajten ganska liten, men om ett företag eller en ambitiös entreprenör gör anspråk och bygger upp något riktigt stort kan jag lova dig att rättstvisterna kommer att bli en del av vardagen.. Då sajten saknar större värde idag saknar den också större intresse - Potentialen är stor i båda fallen.. |
|||
Svara med citat |
2005-02-11, 10:14 | #13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
om ni vill ge ut någon statistik direkt och hålla någon hemlig så borde iaf det som är mest relevant anges direkt, lämpligen unika besökare/månad idag och inte hur många hits man haft sen mars... Hur som helst, sänd mig gärna mer (info, betalsystem, driftkostnader/intäkter, statistik mm...) på pm |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|