FAQ |
Kalender |
2005-02-11, 18:29 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag vet att det har debatterats tidigare, men nu är jag i ekonomiskt behov och undrar därför var jag snabbt kan få ut pengar från min $101-check utan att ha en bästis på banken.
Tackar! //Henke |
||
Svara med citat |
2005-02-11, 20:22 | #2 | ||
|
|||
Administratör
|
Ett tips om din bank envisas med att ta den via inkasso är att testa fler bankkontor. Vissa kan gå med på att strunta i inkasso och vissa inte, det går mycket snabbare utan inkasso inblandat. Och på den summan sparar du mycket på att slippa inkasso. Hur som helst så tar det ju ändå minst 1 vecka.
Några fler tips hade inte jag ..
2005-02-11, 21:14 | #3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Så länge du har motsvarande belopp på bankkontot brukar inte banken behöva skicka checken till inkasso. Du skriver helt enkelt under att du är återbetalningsskyldig om checken inte har täckning. Om det handlar om Google-checkar så är det ännu mindre problem. Med det företagsnamnet och deras avsändaradress är det ganska givet att checken har täckning (så länge den inte är falsk dvs). För check med motsvarande belopp har jag pröjsat 130:- hos SEB.
|
|||
Svara med citat |
2005-02-11, 21:27 | #4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |