FAQ |
Kalender |
2005-02-11, 21:37 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Letade igenom den extremt långa listan över domäner som inte betalts ännu och "kan komma att hamna i karantän". Hittade följande som är intressanta, även om de flesta säkerligen bara är "lite sena" med betalningen.
Polia.se crispin.se cykel.se email.se evykort.se gb.se geek.se hp.se lekia.se lol.se rs.se sex.se skuld.se studentresor.se Vad säger ni? B) |
|||
Svara med citat |
2005-02-11, 23:08 | #2 | ||
|
|||
Administratör
|
polia (förutsatt att de fortfarande finns kvar), lekia, gb, hp är väldigt ointressanta i och med att man att man inte får behålla de om det kommer till en tvist.
Crispin finns säkert en bra anledning som jag inte vet om varför den är där och resten är riktigt bra domäner. Men som du säger är nog de flesta endast sena med betalningen. Finns det någon vettig drop catch service för .se annars? Eller försvårar nic-se implementationen av sådan liksom de gör med så mycket annat?
2005-02-12, 00:16 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Även om jag har varit i branschen i många år nu så är det förs nu jag har börjat intressera mig för domännamn. Men något som jag undrar över är när ett namn blir ledigt för ny registrering? Ta exemplet med gb.se då kan man utläsa följande *domainname.name: gb.se *domainname.status: ONHOLD *domainname.regdate: 1994-05-30 *domainname.date_to_delete: 2005-03-18 *domainname.dns.hidedate: 2005-02-16 *domainname.dns.data: När kan man registrera namnet igen |
||
Svara med citat |
2005-02-12, 00:31 | #4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
En månad (30 dagar exakt tror jag) efter "domainname.date_to_delete: 2005-03-18"-datumet!
|
||
Svara med citat |
2005-02-12, 00:57 | #5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tror inga av de där kommer bli fria
|
||
Svara med citat |