Funderade på att regga lite nya domäner på loopia så jag satt och läste igenom dem allmänna villkoren på Loopia.se och där står något om tredje part blabla så här står det.
Citat:
8.1 Domännamn som registreras till tredje part (sk. tredje parts-registreringar) får inte pekas bort från Loopia förrän tidigast 60 dagar efter registreringsdatumet.
Som tredje parts-registrering avses registreringar där kontakt för teknisk och/eller faktureringsinformation skiljer sig från huvudsaklig kontaktinformation (domännamnsinnehavare).
Om Loopia upptäcker en sådan aktivitet så har Loopia rätt att erlägga en straffavgift á 500 kr + moms/domännamn som har pekats bort från Loopia. Denna avgift kommer att faktureras tredje parts-registranten.
Tredje parts-registranter får inte registrera domännamn åt sina kunder och ange sig själv som domännamnsinnehavare i syfte för att gå runt denna regel. Om Loopia upptäcker sådan aktivitet så kommer dessa registreringar att klassas som tredje parts-registreringar och straffavgift kommer att påläggas därefter.
|
Men jag är väl inte en tredjepart registrerare? jag vill ju pointa dem om dem till ett annat webhotell.
Best Regards
Jawn