FAQ |
Kalender |
2003-10-30, 14:41 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej
Jag har följande i ett stylesheet för att inte få några marginaler. BODY { margin: 0px 0px 0px 0px; } Det fungerar utmärkt i allt förutom opera där jag ändå får marginaler. Är det någon som vet något sätt att få 0 i marginal även med opera? Det ska fortfarande givetvis även fungera i alla andra browsers. |
|||
Svara med citat |
2003-10-30, 15:34 | #2 | ||
|
|||
Administratör
|
Jag har för mig att Opera5 åtminstonde, inte stödjer margins på body genom css (vilket förstärks av att din korrekta kod inte fungerar). Du kan dock använda föråldrade attribut i bodytaggen för att bli av med marginalen. Kommer inte ihåg om det var gamla IEs leftmargin, topmargin, bottommargin,rightmargin elller gamla netscapes marginwidth, marginheight som fungerade i Opera dock.
2003-10-30, 15:37 | #3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
<body marginwidth="0" marginheight="0" leftmargin="0" rightmargin="0" topmargin="0" bottommargin="0">
there you go... |
||
Svara med citat |
2003-10-30, 18:36 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är väll f_n att man ska behöva skriva sidan så att den inte går igenom w3c validator för att det ska fungera i alla browsers.
|
|||
Svara med citat |
2003-10-31, 13:55 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
jo, det är synd. Men förhoppningsvis blir det bättre och bättre. Jag har haft mest problem med IE faktiskt. IE klarar tydligen inte en tabell med width: 100% inom en <div>... Dessutom uppstår problem med float ibland.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|