FAQ |
Kalender |
2005-04-19, 12:29 | #11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tyvärr, så finns det nog inte så mycket du kan göra åt det just nu..
Har själv råkat ut för detta ett flertal gånger att olika personer har snott ibland hela sidor rakt av eller stora delar av dem, det som jag gjorde var att konatkta deras hosting service så att de stängde ner siten/erna. (Det är precis därför jag inte har någon sida i min sig som vissa moderatorer har klagat på.. ) När det gäller jpg bilder o liknande så är det inte så mycket du kan göra när du inte har skyddat dem, du får kanske ta det som en läxa för framtiden.. Hade det varit lite stil på killen så hade han kontaktat dig eller lagt ut en länk till dig eller liknande i alla fall.. Försök få fram hans kontakt uppgifter o ring och fråga vad f-n han håller på med. Lycka Till! / Tomas |
||
Svara med citat |
2005-04-19, 22:37 | #12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Öhm. Om det är fråga om en bild så kan upphovsrättslagen gälla. Notera kan då det är en tolkningsfråga om det är ett konstnärligt (eller litterärt) verk eller inte.
|
|||
Svara med citat |
2005-04-20, 00:12 | #13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
har hänt mig masor av ggr med.. det brukar lösa sig om man kontaktar o skriver ett "hotfullt " brev.. : )
|
||
Svara med citat |
2005-04-21, 01:33 | #14 | ||
|
|||
Medlem
|
Har du hans adress kan du ju alltid skicka en faktura till honom, hota gärna med inkasso också om han inte betalar. ;)
|
||
Svara med citat |
2005-04-21, 05:52 | #15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Och lämplig fakturaadress är inte hans messengernamn ;)
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|