FAQ |
Kalender |
2005-05-02, 15:40 | #1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tjena,
Jag kommer att sälja en nätbutik som jag har drivit i några månader men vet inte var jag ska vända mig. Finns det någon sida där man kan annonsera ut företag förutom missdomain.se. |
||
Svara med citat |
2005-05-02, 15:44 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du kan väl annonsera på så många ställen som möjligt, ju fler som ser den annonsen ju bättre. Annars om det är större verksamhet är det att kontakta en konsult som hjälper dig med det.
|
|||
Svara med citat |
2005-05-02, 15:46 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
Visst skulle jag kunna annonsera överallt men jag känner att jag vill vara på något lite mer seriös sida. Företaget är inte så stort men det kan nog utvecklas om man har tid så :). |
||
Svara med citat |
2005-05-02, 15:54 | #4 | |||
|
||||
|
Vad gäller annonssidor där du kan säkert sälja din sida så finns det säkert 100tal seriösa sajter. Tar lite tid för dig men det kan vara värt det.
Citat:
Försök med tradera, kan inte skada... |
|||
Svara med citat |
2005-05-02, 16:28 | #5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
får se.. något jag tänkte på bara..
Ska alla kunduppgifter ingå då det står i mina avtal att jag inte lämnar ut personuppgifter från kunder. |
||
Svara med citat |
2005-05-02, 17:00 | #6 | |||
|
||||
|
Det bestämmer du ju själv, men om jag köpt en butik så skulle jag vilja ha med kunder. Med kunder får du ju mer betalt.
|
|||
Svara med citat |
2005-05-02, 17:18 | #7 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2005-05-02, 18:09 | #8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
visserligen inte
|
||
Svara med citat |
2005-05-03, 04:47 | #9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tja, står det att FÖRETAGET inte lämnar ut uppgifterna eller står det att du som PERSON inte lämnar ut uppgifterna?
Att kundregister medföljer vid försäljning av verksamheten är väl naturligt? Det innebär fortfarande inte att uppgifterna har lämnats ut, det är ju bara företaget som har bytt ägare. Däremot bör du vara överens med de nya ägarna så att de inte säljer uppgifterna vidare, men det är ju inte riktigt ditt ansvar för när du har sålt företaget till dem så är de juridiskt ansvariga för eventuella löften från företaget. Men du bör ha en avsiktsdeklaration vad de tänker göra med butiken. |
||
Svara med citat |
2005-05-03, 10:13 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
Säljer man verksamheten så är ju kundregistret en del av detta så det borde väl vara naturligt att det ingår, det är väl egentligen det man får betalt för. Däremot så kan man inte sälja företaget om det är en enskild firma, du kan bara sälja verksamheten som sedan kommer att ingå i ett annat företag.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|