FAQ |
Kalender |
2005-05-15, 00:40 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Går man in på aftonbladet.se så är där falcon-öl i en flashbanner till höger på sidan, ölburkarna åker omkring och spelar hockey med en puck och sen kommer texten "Matchens Lirare". Under den står en ruta med texten: "Att börja dricka i tidig ålder ökar risken för alkoholproblem".
Är inte detta nästan på grännsen till alkoholreklam, jag blir iaf sugen på en öl och en hockeymatch när jag ser den reklamen. Skulle inte förvåna mig om Falcon betalar för att deras öl ska vara med =) Det är en väldigt bra gratisreklam för falcon. |
||
Svara med citat |
2005-05-15, 00:46 | #2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2005-05-15, 00:53 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag blev faktiskt rätt sur på den där reklamen och mailade till carlsberg och gnällde lite. De tyckte det var helt okey att annonsera öl på aftonbladet.se
|
||
Svara med citat |
2005-05-15, 01:11 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
På gränsen till alkoholreklam? Det är ju alkoholreklam… Det är ju lagligt att göra reklam för alkohol numera ända upp till nånting runt 12%.
|
||
Svara med citat |
2005-05-15, 01:31 | #5 | ||
|
|||
|
Citat:
Falcon är med i "hockey vms" reklam och att det inte var falcons egna. Så att "hockey vm" hade tryckt in falcon gratis. Det var min upfattning :blink: |
||
Svara med citat |
2005-05-15, 01:49 | #6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2005-05-15, 03:34 | #7 | ||
|
|||
VIP
|
Alkoholreklam har väl varit lagligt i ett par år (kanske t.o.m. sedan vi gick med i EU). Tror dock att kravet på "socialstyrelsentexten" är ny för i år.
Ser vilken banner du syftar på. Vad som får dig att tro att det är gratisreklam har jag väldigt svårt att förstå... Men vad vet jag, Aftonbladet kanske delar ut gratis annonsplatser nu när vi går mot sommartider. |
||
Svara med citat |
2005-05-15, 12:48 | #8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag får förklara mig lite då, jag trodde all alkoholreklam var otillåten i sverige, så jag trodde det var någon "sluta-dricka-förening" som satt in reklamen, men att det inte riktigt fungerade som de ville. Fast jag misuppfattade allting så nu var det ju inget roligt längre :/
|
||
Svara med citat |
2005-05-15, 17:13 | #9 | ||
|
|||
|
hehe, är väl bara det lite starkare dryckerna som inte tillåts på svensk tv och dylikt?
Piru är snurrig ibland, men skriver vad jag har för mig i huvudet *_^ |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|