FAQ |
Kalender |
2003-11-15, 16:50 | #1 | ||
|
|||
Guest
|
Hej,
Finns det något företag som erbjuder obegränsat med utrymme samt e-post konton? Självklart endast seriösa aktörer. |
||
Svara med citat |
2003-11-15, 17:19 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är nog grymt svårt att hitta seriösa aktörer som erbjuder "obegränsad" utrymme/trafik/e-mailadresser.
För vad skulle de tjäna på då? |
||
Svara med citat |
2003-11-15, 17:28 | #3 | ||
|
|||
Guest
|
Utrymme är ju inget speciellt värdefullt... Finns det några företag som erbjuder det?
|
||
Svara med citat |
2003-11-15, 17:52 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Att ge "obegränsat" med utrymme och istället ta betalt för dataöverföringen är åtminstone teoretiskt möjligt.
Men det är nog ingen större marknad för någon sådan tjänst, och företag som hade det skulle direkt framstå som oseriösa (även om de inte nödvändigtvis behöver vara det). Företag som erbjuder obegränsad dataöverföring är däremot _alltid_ oseriösa. |
||
Svara med citat |
2003-11-16, 06:48 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
vet att vi har diskuterat obegränsad dataöverföring förut... så ja ringde upp mitt webhotell och frågade hur de kunde erbjuda det och fick till svar att de i sinn tur inte betalar för den.. i sådanna fall är det väll möjligt.
Jag andvänder http://www.sajthotellet.com som inte är det bästa men duger åt minna sidor just nu. |
|||
Svara med citat |
2003-11-16, 14:39 | #6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2003-11-16, 17:08 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad mig har kommit till känna finns en yttre begränsning i både datanät och lagringsmedia. Därför är ett inte möjligt för leverantörer att leva upp till vare sig fri (eller för den delen andra populära webbhotellsuttryck som obegränsad, skälig, omätbar och godtycklig) bandbredd och lagring.
Är mycket intresserad över hur 'obegränsade' leverantörer planerar inköp av kapacitet. |
||
Svara med citat |
2003-11-22, 08:12 | #8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det finns många som begränsar bandbredden istället för datamängden. Det beror ju på hur man ser på det hela.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|