Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Webbproffs

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-04-22, 23:04 #11
matteus matteus är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 29
matteus matteus är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 29
fungerar tyvärr inte
matteus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-06, 13:42 #12
Janolss avatar
Janols Janols är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 14
Janols Janols är inte uppkopplad
Nykomling
Janolss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 14
Citat:
Originally posted by Jester@Feb 18 2005, 00:24
Vad är tanken med det här projektet? Är det att vara inspirationskälla och mötesplats för webbdesigners tror jag att du är helt fel ute. Ta en titt på www.stylegala.com om du vill se hur en bra design anno 2005 ska se ut.
Den där sidan va ju förskräcklig!.
Janols är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-06, 17:01 #13
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
Frej: Det ser ut som ett hopkok av msdn och andra utvecklarsajter. Tyvärr så är det alldeles för grått och allting får samma uppmärksamhet. Stylegala som tidigare nämnts i denna tråd kan se lite rörig ut i början, men är förbaskat bra upplagt. Visserligen är det inte från dem som du bör hämta din inspiration.

Design och layout är många gånger som baken, men ett lättöverskådligt gränssnitt är något som man generellt kan säga är gångbart. Mozilla's sajt är lättöverskådlig, Amazon har många gånger hyllats bland usability-gurus (även om jag ibland ställer mig frågan till om inte lite design i kombination med usability hade skadat).

Fundera på vad som är viktigast, vad bör synas på varje sida. Dela sedan upp och gör någon form av indelning. Tyvärr flyter mycket av det du försöker presentera idag ihop till en stor sörja och jag vet inte var jag ska börja leta. Du har skrivit "meny meny meny" men har du funderat på vad som ska vara i menyerna?

Fundera lite på: vilket innehåll har jag, hur kan jag gruppera det. Då kommer automatiskt navigering mm.

Det är som sagt svårt att ge generella råd. Titta på andra (inte 4guys, den är hemsk) hur de har gjort och plocka russinen...
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-06, 20:56 #14
JohanH JohanH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 141
JohanH JohanH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 141
Jag gillar din design. Här kommer ett par punkter som jag tycker du borde titta lite på.

- sök boxen. Känns lite blaffig. Ta bort den lila färgen och ersätt med en mörkare nyans från bakgrunden tex. Skall du ha ett rundat hörn på den så borde du köra på samma som du har på menyn (Kategori etc) eller samma som på ramarna.

- flytta ner Katagori och Server rurikerna och försök hitta någon bild, illustration, foto, som passar in på verksamheten. Ett tips är istockphoto.com där man kan söka på olika typer av bilder men också olika färger. Om du söker på din lila färg och något som passar sidan så kommer du säkert att hitta något bra som ger lite liv till första intrycket.

- Kategori, artiklar mm menyn. Är det nödvändig?

...mina högst personliga åsikter.
JohanH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-26, 21:32 #15
Arood Arood är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 109
Arood Arood är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 109
Jag tycker också att den känns lite gammal. Webbproffs håller sig till det nyaste

http://www.ninemilestudio.com är kanske en bra inspirationskälla?
Arood är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-28, 04:07 #16
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Så dålig är inte designen som ni påstår. De enda han behöver ändra på är färgvalet.

Lägg in en bakgrundsfärg utanför. Ganska mörk. Men låt den vita bakgrunden i mitten vara kvar.
Ändra färg på sidan helt och hållet förutom det som är svart och vitt. Få fram några snygga passande färger genom att använda dig av www.colormatch.dk

Du kan även försöka få lite djup i bilden. Hur vet jag inte. Sedan hade det inte skadat med någon "riktig" bild (foto alltså)
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017