FAQ |
Kalender |
2005-06-13, 10:43 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag är på jakt efter en tjänst där man kan skicka och ta emot fax via mail.
Det finns många olika leverantörer idag men jag vet inget om dom. Är det någon som använder sej av någon av dem ? Någon som känner till en som är gratis ? |
||
Svara med citat |
2005-06-13, 20:37 | #2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har också varit på jakt efter dessa tjänster ett tag! Det finns ett antal både betal- och gratistjänster, men det är en djungel...
Skicka fax kan man göra på http://www.tpc.int/, om mottagaradressen finns i ett område som finns med på deras lista. För att ta emot fax (funkar om man har Windows då man måste installera ett gratis läsprogram) använder jag http://www.efax.com, det funkar i alla fall för den begränsade mängd som jag tar emot (man kan betala för att få skicka fax också). Om någon annan har fler tips så stannar jag kvar i tråden och lyssnar! |
||
Svara med citat |
2005-06-14, 07:54 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hmmm, både jag och farsan hade Telias Faxbox när det fanns... (Telia lägger ner en bra tjänst när de inte hade konkurrens, samtidigt som de inte annonserar om att de har tjänsten!)
Han har skaffat en annan faxtjänst, en svensk.. www.wcom.se heter de. Skall tydligen funka bra, har ej själv testat. |
||
Svara med citat |
2005-06-15, 11:41 | #4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Kör på www.faxa.se, fungerar bra.. har precis fått 08-nummer jämfört med ett 040 som de bara hade tidigare.
|
|||
Svara med citat |
2005-06-15, 14:09 | #5 | |||
|
||||
Medlem
|
Har bra erfarenheter av Upstream Software (upstream.se). Dom har en en tjänst vid namn "RelayFax" som har en del funktioner för att skicka och ta emot fax via e-post.
|
|||
Svara med citat |
2005-06-15, 19:56 | #6 | ||
|
|||
Banned
|
Skaffa en Mac =) Och kör FAXstf Pro =)
|
||
Svara med citat |
2005-06-16, 15:12 | #7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Själva tanken med det hela är ju att man skall slippa ha en dator igång.
Jag vill att faxen mailas till mej som tex pdf dokument. Faxa.se fungerar ok men om det finns GRATIS alternativ så är detta alltid av intresse. /G |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|