FAQ |
Kalender |
2003-11-01, 16:31 | #11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Nu var det ju just inte denna jag funderade på men det stämmer ju att om man bara säger ordet så kan man inte veta om det är med eller utan så det kanske är bra... |
||
Svara med citat |
2003-11-01, 16:40 | #12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Fördel med bindestreck: Det är oftast lättare för besökaren att urtyda vad som står och förmedla vidare i skrift.
Nackdel med bindestreck: Det blir svårare mun-till-mun att berätta vad en hemsida har för adress. Som grundare av www.dll-files.com, talar jag av erfarenhet. |
|||
Svara med citat |
2003-11-01, 17:54 | #13 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Funderade länge på att "redirecta" www.tv.nu till www.television.nu .... men det blev inte så till slut. WN
2003-11-15, 14:33 | #14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Detta med bindestreck är svårt men att regga båda är nog alltid bäst men oftast är något upptaget.
Om företaget skall ha en snygg logotype blir texten synligare om orden delas upp med ett bindestreck. Ta domäner som innehåller siffror kan jag tänka mig att bindestreck ser bättre ut. 1-domain ser bättre ut än 1domain, tycker JAG vet ej om ni har andra synpunkter...... |
||
Svara med citat |
2003-12-01, 17:04 | #15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Sitter och testar med massa sökord och det verkar som i alla fall Google föredrar bindestreck även om det inte är så lätt att avgöra på detta vis. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|