FAQ |
Kalender |
2005-07-21, 11:45 | #11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
1. Kanske dags att se över sin brebandsuppkoppling?
2. Hur många släpar med sig filmer till lokaler? Majoriteten tittar väl hemma? Jag bär bort min bärbara till TV'n och kopplar in och njuter |
||
Svara med citat |
2005-07-21, 13:34 | #12 | ||
|
|||
Medlem
|
ja... det hade varit mumma att kunna hyra film via internet...alltså streama, inte fysiskt. Fast så länge utbudet är som på SF Anytime så kan man lika gärna prenumerera på TV4 Film
Det har varit nån diskussion nyligen (nåt bolag där Morgan Freeman är med) om att hyra ut filmer på nätet direkt samtidigt som de släpps på DVD...då är det desto mer intressant. |
||
Svara med citat |
2005-07-21, 15:38 | #13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
En uthyrningssajt där man kan välja mellan att hyra online och att hyra en dvd-skiva som skickas hem (olika prislister givetvis), det vore rätt gôtt att kunna surfa in på samma sida oavsett om jag vill kolla på filmen i datorn eller få den hemskickad, men som jag tidigare sa så lär väl inte affärsiden med dvd-skivor som hyrs ut hålla särskilt väl i längden med dagens fraktkostnader... |
||
Svara med citat |
2005-07-21, 16:03 | #14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kanske fins någon internationell sida som hyr ut filmer som man kan semarbeta med.
lär ju krävas lite kräm för att steama film i stor skala. |
|||
Svara med citat |
2005-07-21, 18:11 | #15 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har varit hos boxman 2 gånger och planerar ett 3e besök inom snar framtid.
Jag vet en del om det hela. Du skaffar rättigheten för att få hyra ut filmen, kostar ca 600 kr för en ny film som t.ex. LOTR. Sen finns det ju sämre filmer som t.ex. svenska som inte kostar lika mycket. Gamla filmer är betydligt billigare än nya, t.ex. en klassiker som jag gillar Heat kostar långt ifrån 600 kr st. Det är där man gör pengarna. Men när jag var förbi en gång så sa de att de just köpt in senaste james bond, 30 ex, blir ju snabbt mycket pengar. Sen ska du ha personal som sitter och förpackar detta, porto (dyrttttt) m.m. Går en DVD sönder, inga problem du köper ju rättigheten att hyra ut en film så du kan få en ny DVD film för ca 50 kr eller något sånt. Dock ska du ju lämna in den gamla då. |
||
Svara med citat |
2005-07-21, 20:34 | #16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Han lämnade iofs branchen 2001, kanske villkoren har förbättrats sen dess (med tanke på juarezande så kan ju inte mediajättarna vara så jävla kaxiga längre). Edit: fuckade upp citeringen, som vanligt .. |
||
Svara med citat |
2005-07-21, 22:49 | #17 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2005-07-22, 11:42 | #18 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Haghjoo:
Jo, men sedan sparar Boxman in pengarna på att inte skicka fakturor via brev utan enbart via E-Post (var ett tag sedan jag hyrde där och har sagt upp mitt konto där också) Enda nackdelen med Boxman är att man måste skicka in uppsägningen via brev :/ |
||
Svara med citat |
2005-07-22, 13:10 | #19 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
Svara |