Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kassa i webbshop

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-08-02, 09:44 #11
Lindahl Lindahl är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 854
Lindahl Lindahl är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 854
Tur att du ändrat uppfattning grazzy :P

Jo, jag har lagt till en länk till reader nu, men den syns inte i de bilder jag lagt upp.

Kan hålla med om att en html-variant nog behövs som komplement. Frågan är om jag då behöver göra en riktig html-faktura som går att skriva ut, eller om det räcker att bara skriva ut uppgifter om bg/pg-konton och belopp. Om man väljer det senare kan man ju antingen skriva ut det i samband med länken till e-fakturan, eller så kan man ju maila det till kunden. Eller kanske båda två?

Edit: bilderna är uppdaterade.
Lindahl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-02, 16:47 #12
Starwebs avatar
Starweb Starweb är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 332
Starweb Starweb är inte uppkopplad
Flitig postare
Starwebs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 332
Vad var så bra med NetOnNet's kassa? Där måste man ju tydligt registrera sig som kund, och ser inte ev. fraktkostnad innan heller?!...

Då var Lastbryggan bättre, den är mycket lik den vi har till våra butiker idag. Skillnaden är att hos oss så registreras kunden automatiskt vid köp, och KAN (om de själva vill) logga in nästa gång de vill handla och kan då få egen beställningsstatistik, samt slipper fylla i sina kunduppgifter igen.
- Men inte så att man blir "stoppad" av att "DU MÅSTE REGGA DIG", samt inte ser frakt/betalkostnaden.


2 beställningssteg räcker:
Steg 1. Ändra beställningen gällande antal artiklar m.m, eller ta bort. Samt välja frakt+betalsätt.
Steg 2. Ange kunduppgifter/logga in + köpvillkoren.

-> Köp klart!

(Steg 3. Visa beställningsbekräftelse + skicka e-mail som verifierar all information om beställingen. Om nu detta ska räknas som ett eget steg.)
Starweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-02, 22:02 #13
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Citat:
Då var Lastbryggan bättre
Tackar

Citat:
Skillnaden är att hos oss så registreras kunden automatiskt vid köp, och KAN (om de själva vill) logga in nästa gång de vill handla och kan då få egen beställningsstatistik, samt slipper fylla i sina kunduppgifter igen.
Precis samma på Lastbryggan (Om kunden vill det), vill kunden inte registreras så bockar han/hon bara ur den rutan.
Registrerar sig kunden fån han/hon ett lösenord i orderbekräftelsen som man kan logga in med ihop med mejladressen nästa gång.

Citat:
- Men inte så att man blir "stoppad" av att "DU MÅSTE REGGA DIG", samt inte ser frakt/betalkostnaden.
Tror jag är jätteviktigt att kunden själv får välja. (I synnerhet i år bransch)

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-03, 00:26 #14
wiggin wiggin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 298
wiggin wiggin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 298
Jag håller med Starweb om att sista sidan/bilden inte riktigt är ett steg? Utan det är mer en 2 stegs process, därför tycker jag det känns lite fel när det står "Fortsätt" på sida 2. När man egentligen ”Skickar Beställningen” när man klickar på den knappen?
wiggin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-03, 08:51 #15
RickardPs avatar
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
RickardPs avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
Detta var ett bra ämne gav mig ett par ideer till kommande webbshoper och alla tycker jag har bra ideer. Däremot det bästa ut av alla ideer är helt klart att vissa vad frakten och allt kommer kosta. Att ha en html faktura tycker jag är ett måste om man ska köra e-faktura för som sagt det finns VÄLIGT många som inte kör adobe reader fortfarande idag.

HTML fakturan ska kunnas skriva ut däremot kanske man inte behöver ha en jätte snygg designad faktura men att det ska vara specat kostnader osv. och info om vart man kan betala in.
RickardP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-05, 00:19 #16
morphius morphius är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 98
morphius morphius är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 98
hallå?, MOMS! momsen redovisas ju inte, Procentsats på momsen samt vad den totala momsen blir. jag skulle inte handla i en webshop där inte detta syns TYDLIGT.

// Johan H
morphius är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-05, 12:37 #17
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
http://www.tzoom.se/tempshop

jag byggde ihop en kundvagn lite snabbt. Det kanske man kan använda. Man ser bra och tydligt vad man har ch vad det kostar...
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017