FAQ |
Kalender |
2005-09-16, 17:04 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har ingen större budget att göra reklam för, så skulle vilja ha lite tips.
Ska dra igång ett forum (a l l t o m d a t o r e r . s e), vad är det bästa sättet för att få dit folk och få folk att regga sig och posta? |
||
Svara med citat |
2005-09-16, 18:55 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det finns många sätt att marknadsföra sitt forum på. Tumregeln är att aktivitet föder aktivitet. Det är också en fördel om forumet täcker ett område där det idag saknas goda kommunikationsvägar.
Jag har för mig att det var en medlem på WN som i ett tidigare inlägg (i en tråd med exakt samma frågeställning) skrev en lång redogörelse för hur man skulle skaffa "kärnmedlemmar", expandera etcetera. |
||
Svara med citat |
2005-09-16, 20:14 | #3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
||||
Svara med citat |
2005-09-16, 23:27 | #4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ingen vill skriva i ett forum som ser helt dött ut. Jag har vänner som startat olika typer av forum och diskussionsgrupper och det har alltid varit lika trögt i början. När någon väl har börjat skriva så börjar fler och fler dyka upp. Om du inte har pengar att marknadsföra ditt forum så får du tjata på dina vänner att de ska posta ett inlägg om dagen var där. Efter några månader ska du se att folk börjar hitta dit av sig själva. Sedan kan du ju vara lite ful och prata om ditt forum på andra forum. Som du precis gjorde nu Det lockar alltid folk. Jag har postat ett inlägg på ditt forum :P |
|||
Svara med citat |
2005-09-18, 13:06 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Haha Tack! Det var bra tips!
Aidex |
||
Svara med citat |
2005-09-18, 14:32 | #6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Börja med lite färre rum, så ser det ut som det är mer aktivitet.
|
||
Svara med citat |
2005-09-19, 12:19 | #7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Att skriva "fejkade" inlägg är inte helt fel, för att få lite inlägg i forumet och dra ingång diskussioner i det. Det är en metod som jag vet att bl.a. passagen har nyttjat sig av. Se till att svaren på frågor är "varma" och välkomnande.
|
||
Svara med citat |
2005-09-20, 08:09 | #8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ja att minska ner antalet kategorier i början är ett bra tips. Själv gjorde jag misstaget ett ha för många i början. Du kanske skulle minska ner dina med ett par stycken. I och för sig är datorer ett ganska brett område men ändå.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|