FAQ |
Kalender |
2003-11-21, 13:30 | #11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2004-01-01, 22:17 | #12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Dnsreport.com om 3w.se Dnsreport.com om user.se Med ovanstående i åtanke tror jag att orsaken till segheten delvis kan vara att www.flirta.se, www.3w.se och www.user.se är CNAME:s för wfb.zoneedit.com (kräver en extra uppslagning hos klienten) och att det i kombination med att wfb.zoneedit.com tidvis kan vara överbelastad medför att det upplevs som segt för vissa besökare. Trots allt har ju ZoneEdit hand om ca 611 000 zoner/domäner och en del av dessa lär ju nyttja wfb.zoneedit.com för webforwarding med X antal hundratusentals träffar per dygn. Jag använder inte ZoneEdit själv, men det verkar som om wfb.zoneedit.com hanteras av två servrar vars hårdvara/bandbredd verkar vara okänd och kan antas inte heller vara den bästa? Det verkar även som om de flesta servrarna står på andra sidan Atlanten? Jag kan egentligen bara spekulera eftersom jag själv i skrivande stund inte upplever någon nämnvärd/märkbar fördröjning vid besök till dina sidor. Sitter just nu ansluten via Telia och har även 30 ms till överlämningspunkten mellan mitt nät och Telia (lite radiolänkar och sån't annat jox som ger extra "fördröjning"). |
||
Svara med citat |
2004-01-05, 15:53 | #13 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Vad segheten berodde på kan jag fortfarande bara spekulera i, men eftersom det löste sig då jag bytte webbhotell kan man mer eller mindre säkert säga att "felet" låg hos webhotellet (antagligen överbelastning gällande bandbredd/sql-förfrågningar/namnuppslagning av -deras- domännamn som jag då forwardade till). Zoneedits tjänster som jag fortfarande använder mig fungerar för övrigt bra vad jag kan se.
Svara med citat |
2004-01-05, 17:11 | #14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2004-01-06, 00:42 | #15 | |||
|