FAQ |
Kalender |
2005-10-27, 16:11 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Har en fråga som borde vara ganska lätt att svara på ;P. Nu är det så att jag fyllde 18 är ca en vecka sedan. Gick idag ner till Handelsbanken för att fixa mitt internetkonto, en tjänst som borde underlätta en del ;D (farsan hade hand om det tidigare). Paypal och liknande tjänster är ju något som kan vara behändigt när man ska göra affärer över internet (ebay osv). Jag testade att bli medlem hos Paypal, När jag dock blev klar med min registrering hos Paypal så frågar dom efter Visa, Mastercard och liknande, själv trodde jag att det skulle gå med Handelsbanken osv.. är det så att jag måste ha ett Visa, Mastercard, Amex eller Discovery för att kunna ha pengar hos Paypal? Om det nu är så, finns det ett sätt att fixa något av dessa kort, Studerar och har ingen fast inkomst, ska dock starta ett eget företag snart. mvh \Andreas |
||
Svara med citat |
2005-10-27, 16:34 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, du måste ha ett Kredit-/Betalkort för Paypal.
Vidare behöver du ingen fast inkomst för ett Visa eller Mastercard. Möjligtvis om du ska ha kredit. |
||
Svara med citat |
2005-10-27, 18:49 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Går även att sätta in pengar på ditt paypalkonto genom bankgiro, tar ungefär 2 dagar innan man har pengarna på paypalkontot.
|
||
Svara med citat |
2005-10-28, 00:32 | #4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Om du pluggar på universitet och har studiemedel som kommer in på ditt konto så erbjuder de flesta banker gratis VISA + Internettjänster.
Går du gymnasiet så kan det hända att du får betala för det på vissa ställen och på andra inte. Vad har du för typ av bankomatkort idag? Jag föreslår att du går in på din bank och berättar att du behöver ett kort för att kunna handla på Internet, typ VISA. Säg att du kan få pröva på gratis ett år på Nordea ifall du skulle flytta dina konton dit och fråga om de kan erbjuda samma sak. Borde gå.. Själv sommarjobbar jag i kundtjänst på Nordea och kan ordna ett VISA åt dig om du byter bank och flyttar alla dina konton, förutsatt att du inte har betalningsanmärkningar givetvis. :P |
|||
Svara med citat |
2005-10-28, 01:50 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
ok. ;D tack för alla svar!.. låter fint Kristofer, får se hur det blir, om jag byter till Nordea.
|
||
Svara med citat |
2005-10-28, 02:29 | #6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tycker jag inte du ska behöva göra, tror mycket väl Handelsbanken kan bjuda på VISA första året iaf...
|
|||
Svara med citat |
2005-10-28, 02:37 | #7 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Nu vet jag ju iofs att det du skriver stämmer, men jag har inte fattat varför. Känns lite som om jag hade besinmack och jag nekade en kille att tanka bara för att han hade en anmärkning även om han stod med en femhundring i handen. Thomas
2005-10-28, 03:40 | #8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2005-10-28, 16:33 | #9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har själv Handelsbanken och har haft sen jag var 16-17 tror jag dock fick jag inte ha VISA eller internettjänsterna förens jag fyllt 18 men efter det var det bara traska in på närmsta handelsbanks kontor och säga att jag ville ha ett VISA kort istället för ett vanligt sletet bankomatkort dock är det ingen kredit på detta kort utan det fungerar bara om du har pengar på det, går utmärkt att använda tillsammans med Paypal och alla andra grejer som tar VISA.
Tror jag får betala någon hundring nu per år för kortet men första året var nog kostnadsfritt vill jag minas. Mvh, Viper |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|