FAQ |
Kalender |
2005-10-27, 23:16 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Svart eller ljusgrått? Eller någon annan färg?
Är så velig.... Har haft svart sedan tidigare, men det känns för skarpt för att matcha resten av sidan inbillar jag mig. Tar gärna emot andra synpunkter & tips också, man blir så lätt hemmablind. Alt. 1 (gammal variant) Alt. 2 (förslag på ny variant) |
|||
Svara med citat |
2005-10-28, 00:33 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ljusgrått funkar bättre, men varför inte försöka binda ihop det lite mer? Skulle gärna vilja se hur det ser ut med den aprikos-gula.
|
||
Svara med citat |
2005-10-28, 00:39 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
OK! Då ser det ut så här:
|
|||
Svara med citat |
2005-10-28, 01:20 | #4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ser råddigt ut som det är redan, det kommer inte bli bättre av andra rubriker.. Vill inte göra dig besviken, men så är det.
Med det sagt så skulle jag rekommendera att göra dem i samma färg som rollovern i sidomenyn. |
||
Svara med citat |
2005-10-28, 01:26 | #5 | |||
|
||||
Medlem
|
Du gör mig inte alls besviken - det är just kritik och synpunkter jag vill ha. Jag föredrar ärlighet framför falskt smicker.
Du menar att den ljusaprikosa färgen blir bäst, men att det ändå blir rörigt? Har jag uppfattat det rätt? Tips på hur det ska bli mindre råddigt (=rörigt?)? |
|||
Svara med citat |
2005-10-28, 04:16 | #6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
nope, jag menar den röda färgen du har på "hover" i vänstermenyn..
tips för att göra det mindre rörigt är att köra stenhårt på enbart ett par färger (inte som nu, massa olika), samt att minska ner på antalet bildelement som har helt olika utformning (exempelvis de olika ikonerna i toppen, som var för sig kanske kan funka, men som tillsammans inte alls följer samma grafiska utforming..).. |
||
Svara med citat |
2005-10-28, 11:58 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag håller med Björn om att minska antalet färger. Att byta ut topp-menyns bilder är en bra start. Värre är det med reklamen, den är lite svårare att påverka utformingen på... Annars så tycker jag att det blev rätt bra med den ljusaprikosa färgen i rubrikerna. Jag hade nog också valt att satsa lite på hover-färgen, jag hade nog satt alla länkar i den färgen, och när man hovrar hade jag inte bytt färg utan enbart gjort understrykningen. Att besökta länkar blev svarta upplever jag också som lite förvirrande.
|
||
Svara med citat |
2005-10-28, 13:23 | #8 | |||
|
||||
Medlem
|
Vad bra att jag fick tips om länkarna, det har jag faktiskt inte alls tänkt på.
Hur blir det om jag byter ut den aprikosa färgen (även i menyn till vä) till något mer grått, skulle det funka då att ha kvar färgerna i iknonerna upp i menyn? Annars skulle jag kunna göra dem i gråskala, vad tror ni? Jag håller med om att det vore bra att minska ner antalet färger så det får ett lugnare intryck, men samtidigt vill jag inte ha det 100% korrekt så det blir tråkigt och opersonligt. Fast det kanske är lång väg dit....? |
|||
Svara med citat |
2005-10-30, 14:26 | #9 | |||
|
||||
Medlem
|
Då har jag försökt dra ner antaler färger (har dock inte hunnit gå igenom alla länkar än).
Bättre eller sämre? |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|