FAQ |
Kalender |
2005-11-17, 16:50 | #1 | |||
|
||||
Administratör
|
Fildelning ökar musikförsäljningen
Dom skriver på Aftonhoran.se's nätupplaga idag att några KTH forskare kommit fram till att "Fildelning ökar musikförsäljningen". "En rad djupanalyser med tusentals svenska deltagare visar i stället att en stor majoritet av fidelarna får ett ökat intresse för musik - men att de hittar andra vägar att köpa." Det inte jag förstår är att man inte ser sambandet med radio & musikkanlerna likt mtv & ztv. När jag var yngre kunde man höra sin favolåt en gång i veckan när tracks var på radio typ och ville man höra den mer så fick man köpa skivan. Nu är det ju bara att fyra igång radio'n och låten kommer garanterat inom en timme om det är en toppliste-låt. Ovanstående är helt uppenbart för mej men ingen snackar om det, har jag fel? Själv köpte jag minst i cd i veckan när jag var 20 år, och nu kanske jag köper en per år och det beror mestadels på att man hinner tröttna på låtarna via radion. Thomas
2005-11-17, 17:19 | #2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Instämmer helt.
Om det är någon låt man gillar kan man sätta på nån av de tusentals musik-tv-kanalerna eller radion sen flytta över till ex mp3'n. Man kan t.ex. spela in direkt från radio eller spela in från tv:n med en sladd och sen föra över som en mp3 fil och skriva in låtnamn osv. Men visst, då och då kommer det låtar som man vill höra, och då kan det hända att man köper skivan. Vill också gärna påpeka att jag aldrig laddat ner en enda låt olagligt! |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|