FAQ |
Kalender |
2005-12-04, 21:30 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Ni som använder det till era webbutiker, drar det in mer pengar än vad det kostar?
Betalar man per klick eller avslut där?(minsta klick avgift är) Börjar gilla program där man bara betalar vid avslut, vet att dittpris.se kör med det. Finns det fler liknande? |
||
Svara med citat |
2005-12-04, 21:44 | #2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Du menar Adwords. Med Adwords köper man reklamplats genom Google och med Adsense säljer man. Också genom Google.
Man betalar per klick men om jag inte mins fel kan man dessutom betala för impressions. Betala för avslut går icke. Det kostar inte mycket att testa. Man behöver inte köpa stora mängder åt gången. Dessutom brukar det finnas annonsering-för-500-kronor-gratis-erbjudande lite här och var på nätet. |
|||
Svara med citat |
2005-12-07, 19:28 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Det jag menar är om den lösningen som google har där man betalar för visningar på en massa olika hemsidor. Inte adwords (sökord).
Någon som använder sig av den, och i så fall genererar den något eller är det bra adwords som gäller? Diverse andra reklam tips/trix som funkar, emottages tacksamt. Ser nu att just sådan reklam syns rakt nedan. |
||
Svara med citat |
2005-12-07, 20:08 | #4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
||||
Svara med citat |
2005-12-08, 23:36 | #5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Hur hamnar man OVANFÖR resultaten dvs sponsrade länkar på Google och inte på höger sida?
|
||
Svara med citat |
2005-12-09, 07:47 | #6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2005-12-09, 07:52 | #7 | |||
|
||||
Administratör
|
Ändrade titeln från Adsense till Adwords är det bra?
Citat:
Om det inte är exakt som jag skriver är det nåt likande upplägg iaf. Ojsan Kihlbom hade visst redan svarat, jag skriver för sakta :)
2005-12-09, 11:53 | #8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har skrivit lite i den här frågan här om det kan vara av intresse:
http://www.webbforum.se/viewtopic.php?t=21 |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|