FAQ |
Kalender |
2005-12-23, 19:26 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Började läsa lite om Adsense då det gick upp ett ljus för mig (tror jag). Borde inte en webbkatalog vara en av dom bästa strategierna för annonsering.
*Att leta efter seriösa webbkataloger för att få sin sida högt rankad är väl eftertraktat? *Att ha en webbkatalog med intressanta länkar är väl också eftertraktat? *Att "smyga" in affiliatelänkar till t.ex tradedoubler kan väl fungera? *Att lägga in adsense i olika kategorier är väl smart? Okej som vanligt låter det för bra så vad är haken? |
||
Svara med citat |
2005-12-23, 19:38 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Haken är samma som de flesta affärsidéer... Trafik
|
||
Svara med citat |
2005-12-23, 19:58 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag vet att om man skickar in webbkatalogen till ett antal andra webbkataloger så kan man få en hög med trafik under en kortare tid. Sedan så får man en viss trafik från google beroende på hur optimerad katalogen är. Men jag gissar på att kategoristruktur är något Google gillar. Skulle vara intressant att veta hur mycket möda det är att få folk att skicka in sina länkar där. Vad tror du? |
||
Svara med citat |
2005-12-23, 21:51 | #4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Finns inte många kataloger som har mer än 100-200 unika per dag.
Krävs en del jobb och framförallt tid (år) innan man börjar få skapligt med trafik. Har du mindre än 1000 unika per dag så är inkomsterna knappast mer än att dom täcker webbhotellet. |
||
Svara med citat |
2005-12-23, 23:21 | #5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Citat:
Desto duktigare du är (och oftast seriösare), desto mer kvalitativ trafik får du. Ibland kan 1 entusiastisk (relevant) besökare vara mycket mer intressant än 10 stycken som är totalt ointresserade av ämnet - och inte kom dit av egen fri vilja, av egenintresse, kom dit av ett misstag, etc. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|