FAQ |
Kalender |
2006-01-15, 11:41 | #1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
För annonsören Bra film ser det ut så här gällande provision:
Double Clicks: 0.00 kr Leads: 0.00 kr Sales: 75.00 kr Tradedoubler UB 0,00 kr sales prenumeration: 130,00 kr sales prova på: 130,00 kr Sale presentkort: 130,00 kr Onekligen en lustig skillnad och jag undrar vad som är syftet med den? |
||
Svara med citat |
2006-01-15, 17:32 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kan det vara så att TD har högre kvalitet och mindre fusk bland sina affiliates?
|
|||
Svara med citat |
2006-01-15, 17:39 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Skulle inte tro det, för det mesta handlar det om att annonsören glömmt bort att logga in och uppdatera sina uppgifter.
|
|||
Svara med citat |
2006-01-15, 17:50 | #4 | ||
|
|||
|
Håller nog med dig Anders.
TD har funnits med lite längre och något större. Man tjänar förmodligen lite mer på att använda sig utav TD istället för att förlita sig på andra annonssiter. Sedan gällde frågan sales, och det är något mycket svårare att fuska med så att knyta double till automatiskt fusk vore nog klantigt. |
||
Svara med citat |
2006-01-15, 18:11 | #5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Har för mig att Brafilm har höjd ersättning för tillfället på TD.
Dock (med min tur) har jag fått två beställningar via Double de två senaste veckorna och ingen från TD. Av någon anledning kör jag deras affiliateprogram både via TD & Double. OT, någon annan här som ej har fått sina fakturer från Brafilm via Double betalda? |
|||
Svara med citat |
2006-01-15, 18:33 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan det ha något att göra med att Double har en viss % i transaktionsavgift?
|
||
Svara med citat |
2006-01-15, 19:01 | #7 | ||
|
|||
|
Eftersom TD är större jobbar man mer aktivt på TD skulle jag misstänka. Vad gäller transaktionsavgifter har TD 30%. Vad double har vet ingen, i alla fall inte jag som annnsör. Avtalet säger en sak, dejan@double nått annat, hemsidan nått annat och av fakturan framgår inte heller. Dessutom har double precis ändrat utbetalningsreglerna men inte meddelat annonsörer om nyheterna.
|
||
Svara med citat |
2006-01-15, 19:55 | #8 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej igen,
Robertsson, du ska utgå från ditt skriftliga avtal med oss. Har du frågor kring detta kan du maila eller ringa oss på måndag. Det står inget om transaktionsavgifter på vår hemsida så jag vet inte var du sett detta. Frågor, maila eller ring oss. |
|||
Svara med citat |
2006-01-15, 20:53 | #9 | |||
|
||||
|
Bra Film kör väl en kampanj på TD för att värva nya affiliates. Det är nog inget ovanligt med olika prissättning i olika affiliate program. Vi har väldigt olika ersättning för en sale från program till program.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|