FAQ |
Kalender |
2006-02-25, 21:22 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har läst igenom Googles riktlinjer för hur man skall välja annonseringsord (https://adwords.google.com/support/b...wer=6100&hl=sv) men förstår ändå inte riktigt vad det är som avgör vilka annonser som kommer upp på vilka sökord.
Jag ger ett exempel: (observera att jag inte använder " " när jag söker i Google) Söker på "filtar" - får upp tre annonser Söker på "filtar USA" - en av dessa annonser försvinner Söker på "filtar xxzz" - ännu en annons försvinner, alltå en kvar. Söker på "filtar nordryssland" - en annons kommer tillbaka Är det inte troligt att alla de tre första företagen valt sökordet "filtar", men varför försvinner några isåfall när jag söker på "filtar usa" , och märkligast av allt varför är det bara annonsen från 1 företag som visas när jag skriver "filtar xxzz". Men det märkligaste av allt är att jag skriver "filtar xxzz" en gång till - och denna gång får jag två annonser!!! Vad skall detta betyda? Vilka sökord har de valt? |
||
Svara med citat |
2006-02-26, 01:39 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
De har väl en begränsad budget. Betalar du t ex för 60 klick om dagen så kommer din annons inte att visas varje gång någon söker på ordet. Utan dina klick fördelas under dagen.
|
|||
Svara med citat |
2006-02-26, 09:10 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
OK, jag trodde att den dagliga budgeten förbrukades och att annonsen inte visades mer under dagen efter det.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|