FAQ |
Kalender |
2014-02-18, 07:05 | #91 | |||
|
||||
Flitig postare
|
"ge vanliga medborgare och småföretagare tillgång till den här sortens information snabbt och enkelt. Informationen, som tidigare bara fanns bakom en svårforcerad vägg av byråkrati som bara de med stora resurser och gott om tid kunde tränga igenom"
Svårforcerad vägg? Att maila en tingsrätt med namn och personnummer känns inte vidare resurskrävande... |
|||
Svara med citat |
2014-02-18, 09:51 | #92 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Så nog är det smidigare ha ett centralt online system för kunna söka i ;P |
||
Svara med citat |
2014-02-18, 09:56 | #93 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Så i princip kan man inte lagstifta bort en efterfrågan om den är stor. Det är något grundläggande politiker inte fattas. Så när det gäller droger har länderna skapas ett stort massmord och blodbad pga. deras lagstiftning om droger. Så där ett bra exempel hur staten låter folk dö värre än i massmord världen över pga sin lagstiftning. Man får se hur verkligheten är. |
||
Svara med citat |
2014-02-19, 09:49 | #94 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Så är det väl med alla företag som anser att de är för öppenhet, transparens och demokrati?
|
|||
Svara med citat |
2014-02-19, 11:05 | #95 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Seriöst tycker jag personligen det är en väldans skillnad om ett företag engagerar sig i något behjärtansvärt och på lång sikt (även om det ger automatisk goodwill för företaget), än en juridiskt tvivelaktig webbplats med ljusskygga bakgrundsfigurer som försöker påstå att de gör något "för demokratin", när de även hänger ut brottsoffer.
2014-02-21, 16:23 | #96 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Lexbase har valt styrelsesuppleant inför lanseringen;
http://www.lexbase.se/?id=64 |
||
Svara med citat |
2014-02-21, 18:47 | #97 | |||
|
||||
Medlem
|
Fan, kör upp skiten bakom Cloudflare och ställ servern hos Patrikweb så är biffenstek, sedan spegla skiten utomlands.
Jävla tattare som mordhotar bara för dom är kriminella svin. |
|||
Svara med citat |
2014-02-21, 18:58 | #98 | ||
|
|||
Administratör
|
Ja, det finns ju stor anledning att hänga ut alla som redan har sonat sina brott. Helst ska vi ju tillbaka till en helt demokratisk straffbeläggning där mobben bestämmer straffet.
Sen att personer som inte är dömda får sina adresser markerade för att en brottsling bott där när de blev dömda eller att dömda utlänningar blir extra lätt sökbara av diktatoriska regimer gör bara det som redan är helt förkastligt än värre. Vidare lär inte Cloudflare göra någon vidare nytta för huvudfunktionaliteten om de denna gång faktiskt vill skapa någon datasäkerhet.
2014-02-21, 19:09 | #99 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Har man gjort ett brott bör man stå för det. |
|||
Svara med citat |
2014-02-21, 19:33 | #100 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Sen sidan i sig har jag inget emot alls, väldigt bra tjänst tycker jag. Och det är precis som de säger att den tjänsten är som sagt efterfrågad av många och jag tror inte alls att de kommer vara några problem alls att fortsätta driva bolaget utan problem. Men men, vi ser väl som sagt hur detta slutar .. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|