FAQ |
Kalender |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2012-01-25, 12:59 | #91 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har inget emot att folk bulkar, däremot tycker jag det skall ske under ordnade former. Jag önskar att alla kör med öppna kort och man vet tydligt vem det är som köper domänerna, och på så vis vet att dem inte har en relation till registraren. Detta är omöjligt att veta i dagsläget då t.ex Helo ligger i ett skatteparadis som inte lämnar ut uppgifter.
|
|||
Svara med citat |
2012-01-25, 13:03 | #92 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2012-01-25, 13:23 | #93 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men jag förespråkar en fri marknad utan regleringar. |
||
Svara med citat |
2012-01-25, 14:02 | #94 | ||
|
|||
|
Ingen som har några tankar om ett auktionsförfarande vid frisläppning?
|
||
Svara med citat |
2012-01-25, 14:09 | #95 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2012-01-25, 14:23 | #96 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tänk om man skulle försöka resonera på samma vis kring fastigheter som vissa här gör med domännamn.
"Vi reglerar så att fastighetsbolag max får köpa en ny fastighet per vecka" - Nä, låt marknadskrafterna styra marknadsförhållanden |
||
Svara med citat |
2012-01-25, 14:36 | #97 | ||
|
|||
|
Om ett bolag köpte upp kanske 90% av alla bostäder på marknaden och satte upp reklamaffischer på bostäderna samt inte hyrde ut dem tror jag faktiskt att någon sådan reglering skulle tillsättas och även anses korrekt av en stor majoritet av befolkningen.
|
||
Svara med citat |
2012-01-25, 14:47 | #98 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det finns ingen som skull göra det? Det finns alltid en kapitalkostnad... Så även där skulle marknadskrafterna reglera förhållandet.
|
||
Svara med citat |
2012-01-25, 14:49 | #99 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Och jag skulle gärna vilja se din undersökning som visar att "en stor majoritet av befolkningen" tycker som dig. |
||
Svara med citat |
2012-01-25, 15:06 | #100 | ||
|
|||
|
Du kan inte läst vad jag skrev väldigt noga. För det första skrev jag inte att HH registrerat 90% men visst är det svårt att jämföra dessa två marknader. För det andra så har inte jag refererat till nämnda undersökning om att en stor majoritet skulle tycka så. Jag hävdade att jag själv tror att det är så. Ett inte alls särskilt djärvt antagande med tanke på situationen som jag målade upp tidigare i mitt inlägg.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|