FAQ |
Kalender |
2006-05-31, 19:31 | #101 | ||
|
|||
Guest
|
The police officers were allowed access to the rack where the TPB servers and other servers are hosted. All servers in the rack were clearly marked as to which sites run on each. The police took down all servers in the rack, including the non-commercial site Piratbyrån, the mission of which is to defend the rights of TPB via public debate.
http://www.thepiratebay.org/ |
||
2006-05-31, 19:50 | #102 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
2006-05-31, 19:52 | #103 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
2006-05-31, 19:57 | #104 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Ni som är drabbade i någon form av denna razzia kan kontakta mig här på WN eller:
mail: Johan dot haghjoo @ gmail . com msn: johan _ haghjoo @ håtmail . com icq: 201 866 295 Så får vi försöka göra något tillsammans. |
||
2006-05-31, 20:04 | #105 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
2006-05-31, 20:06 | #106 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2006-05-31, 20:08 | #107 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
|||
2006-05-31, 20:11 | #108 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Som skattebetalar blir man ju oerhört förbannad att polisen slänger bort ens skattepengar på en auktion som kanske inte ens kommer att ge något alls (om det nu skulle stämma som TPB påstår att de inte har något olagligt på sina servrar) och i vilket fall som helst kommer betyda stora skadeståndsersättningar till alla oskyldiga som drabbats.
Det är mina och dina skattepengar som kommer att användas för att betala skadestånd för en idiotsak som aldrig borde ha inträffat. Jag skulle betydligt hellre se att mina skattepengar gick åt till saker som att förbättra skolan, sjukvård, äldreomsorgen samt för att ge polisen goda resurser att motverka brott, inte för att betala skadestånd pga att de skämt ut sig. |
|||
2006-05-31, 20:11 | #109 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har dock lärt mig en sak idag, det finns en viss "trygghet" att ligga hos en stor leverantör, även om de inte har de bästa priserna.
För hade man t.ex. legat hos samma leverantörer som aftonbladet m.fl. så hade detta aldrig hänt. Visst, kan bli razzia där med, men de skulle aldrig ta ner dessa aktörer som inte berörs av razzian. Dagens läxa... |
||
2006-05-31, 20:13 | #110 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vi har ju trots allt en regering som gör allt för att vara som sin amrikanska motsvarighet. |
||
Stängt ämne |
|
|