FAQ |
Kalender |
2011-01-04, 11:54 | #111 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Har du ens läst vad det hela handlar om? Eller vårt blogginlägg? Eller Bineros? Eller City Networks? Eller... Det handlade inte om några lättförtjänta stålar (vi gick ju minus på varje beställning) utan att istället ge One.com:s kunder en liten "knuff" så de tar tag i det hela och väljer en leverantör som inte ljuger sina kunder rätt upp i ansiktet. Nu blev det lite väl barskt och ännu mer off topic, och jag ber om ursäkt för det. Men jag kommenterade faktiskt miljön på WN på Twitter igår, och jag var inte ensam om att tycka att det har försämrats väldigt mycket senaste tiden. Några av de bästa inom sina områden höll med mig, några som hade kunnat tillföra hur mycket kunskap och erfarenhet som helst till alla nykomlingar i branschen... Synd att de istället väljer att överge forumet helt och hållet. För det är väl det som detta forum handlar om - utbyte av erfarenheter och kunskaper mellan branschkollegor? Senast redigerad av jgabor den 2011-01-04 klockan 13:45 Anledning: Stavfel |
||
2011-01-04, 17:26 | #112 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag ligger också på Binero och börjar bli lite trött på problemen där.
Efter att få svaren... "det kommer bli bra, vänta lite bara... vi ska bara uppdaterar en sak... bara vi byter till v2.0..." Samma svar under mer än ett år nu? Är ju kul att de går bra för dem och att de växer, men om de "blivit för stora för fort" så kan de snabbt gå åt andra hållet istället tyvärr... För flera år sedan låg jag på Surftown (och som Jonathan tidigare nämnde fick stora problem) Då rekommenderade alla Binero som var mer "personligt" otroligt bra och bäst på allt... Då är man återigen i samma sits Frågan är vart man ska byta till nu, många pratar om Oderland... Känner någon till ett webbhotell som är bra, men som INTE planerar att om något år bli störst, bäst och vackrast... vilket uppenbarligen ofta leder till katastrof Senast redigerad av Dreamworks den 2011-01-04 klockan 17:45 |
||
2011-01-04, 17:38 | #113 | ||
|
|||
Nykomling
|
Gör som jag. Själv är bäste dräng.
Amazon EC2 micro-instans för hosting = bra prestanda och minimal kostnad. Amazon Route 53 för DNS = man slipper bli collateral damage i DDoS eller falla offer för folk som inte kan koda (se min gnälltråd om egensajt.se's DNS:er) |
||
2011-01-04, 22:31 | #114 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Stackars Jonathan, vad hände där? Helt omotiverade påhopp på hans inlägg, inkl från moderators. Wn är verkligen på väg utför.
Och nej, inte kund hos ST. |
|||
2011-01-04, 22:32 | #115 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu ligger våra projekt på binero nere... igen...Linweb43 hmm
|
||
2011-01-04, 22:48 | #116 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Vi lever i en värld där vi ska tjäna pengar. Att utnyttja ngn konkurrent är helt OK, har man bara vinning av det så. Dock ska man ta det försiktigt när det gäller att publicera namn.
Jag tycker oxå ni går lite hårt mot @Jgabor, man måste få säga saker utan att bli anklagad |
||
2011-01-04, 23:19 | #117 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag och en kund har i samråd nyss valt att lägga dess domäner på GleSYS DNS, som också ligger på olika datacenter. |
|||
2011-01-04, 23:40 | #118 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
fler mindre leverantörer (mindre hosting företag, webbdesigners, konsulter och liknande) borde göra som några av oss på WN gör.
Vi utbyter vpser och liknande tjänster där vi hostar DNS som vi på eget bevåg syncar emellan våra dnser då. Alltså att de vpser jag fått är "mina" som om jag vore kund hos dessa leverantörer. Och i gengäld så ger jag dem då en vps som de sätter upp sin dns på så som de själva vill. Det ger ett ganska bra underlag och själv har jag mer än 10 dns servrar och det kostar inte mycket att göra detta. Alla leverantörer bör göra liknande så de har stabila backupdnser i HELT externa nät. Alltså utanför deras egna ip-nät, helt utanför deras kontroll (förutom kontrollen de självklart har för vpsen/dedikerade servern). Tex om bineros nät helt dör.. så funkar fortfarande de externa dnserna för uppslagningar iallafall. Och inte att de kunder som endast har domäner+dns hos nu tex binero och hosting externt också helt förlorar sina siter. Detta kan alla bolag göra och det tycker jag de bör göra. Det finns ett samarbete på gång som ska fungera som en "pool" som kanske skulle vara aktuellt. DNS är ju inte en direkt krävande tjänst generellt. |
||
2011-01-04, 23:50 | #119 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
2011-01-05, 00:01 | #120 | |||
|
||||