FAQ |
Kalender |
2018-04-06, 17:59 | #111 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det är sällan rekommenderat att skatta som privatperson vid större affiliateinkomster utan här rekommenderar vi att man tar in sina inkomster i ett bolag, men det är en annan diskussion. För företag sker som sagt ingen förändring mot idag. Mvh Jonny, Adrecord Senast redigerad av elofsson den 2018-04-06 klockan 18:01 |
|||
Svara med citat |
2018-04-16, 23:13 | #112 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Dina inkomster faktureras alltså nu av CoolCompany. Detta kommer att resultera i att du får ut 50,1% av dina inkomster fram tills dess att du hostat upp ett A1-dokument till sagda företag. Ett A1-dokument är till för de som arbetar i två EU-länder samtidigt och inte ville dubbelbeskattas i de båda länderna. Du räknas numera som "anställd" hos Cool Company, som betalar ut din lön. Det spelar alltså ingen roll om du, som mig, varken bor, arbetar eller skattar i Sverige längre. Vanligtvis är det företag som skickar sina anställda utomlands som utfärdar och hanterar A1-dokumenten. Det är ytterst sällan privatpersoner som sysslar med sånt. Jag har själv varit i kontakt med sociala myndigheterna här i mitt "nya land" och det tycks vara bökigt och omständigt. Och troligtvis tidskrävande, med tanke på hur byråkratin fungerar. Detta berättade hon efter att hon fnittrat färdigt över att den här "anställningen" tvingats på mig. För den som vill få ut A1-dokument så kan den här sidan vara bra att titta på: https://europa.eu/youreurope/citizen...s/index_sv.htm Väl mött! Senast redigerad av Herrolov den 2018-04-16 klockan 23:15 |
||
Svara med citat |
2018-04-17, 10:47 | #113 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag jobbar också som freelancer och har ännu inte stött på ett företag som jag gjort tjänster åt i Sverige som skickar pengar till mitt konto utna att jag anger företagsuppgifter så att de kan redovisa det. Om du har tips på några svenska företag som betalar ersättning "svart" så får du gärna dela med dig, det hade varit guld värt. |
||
Svara med citat |
2018-04-17, 10:56 | #114 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Frågan är varför du ljuger? Det finns FLERA stora företag och nätverk som betalar till privatpersoner utomlands utan att dra av någon skatt och Adrecord har varit en av dem. Så du påstår att jag undviker att svara på en fråga som ingen ställt och du försöker påstå att svenska nätverk och företag inte "betalar ersättningar "svart"". Med andra ord har båda dina inlägg hittills varit felaktiga och lögner. Det låter som att du har en agenda. Senast redigerad av Herrolov den 2018-04-17 klockan 11:01 |
||
Svara med citat |
2018-04-17, 12:35 | #115 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Detta samarbete innebär inte att skatten blir högre. I övrigt så skulle jag gärna se att skattediskussionen förs i separat tråd. |
|||
Svara med citat |
2018-04-17, 13:03 | #116 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vet ej vad det är för fel på dig, men även du bör ju förstå att ett företag INTE kan betala ut ersättning för en tjänst till en privatperson bara så där, utan att redovisa det. Det är ju olagligt. Jag har sagt flera ggr att du ka nskicka dina företagsuppgifter och du har inte sagt att du inte har ett företag, utan att det är krångligt att få fram uppgifter i byn du bor i. Så ja, du undviket svara på den frågan indirekt. Bevisa vad, försök inte krångå det. Skicka in dina företaguppgifter, gör rätt för dig och de komme betala ut pengarna. Det är inte svårare än så. |
||
Svara med citat |
2018-04-17, 13:33 | #117 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Du har ingen aning om jag har ett företag, sole proprietorship eller kör som privatperson. Baserat på din okunnighet och ditt sätt att skriva så antar jag att du är väldigt ung. Eller ensam. Men jag har sagt till dig, att det inte räcker att skicka "företagsuppgifter", du behöver ett A1-dokument. Hur svårt är det att förstå? Allt du gör är att sprida lögner, anklaga och ha en allmänt arrogant attityd. Att du dessutom fortsätter trots att du har blivit "tagen på sängen" visar ju vilken bristande karaktär du besitter. |
||
Svara med citat |
2018-04-17, 13:51 | #118 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men du kan ha rätt. Jag skickade mina uppgifter till de, som jag gör till alla andra jag fakturerar för mina tjänster och det var inga problem. Men vi får vänta på en bekräftelse från de att det även krävs A1 dokument också. I så fall har du rätt, det är ganska dåligt av de. |
||
Svara med citat |
2018-04-17, 13:57 | #119 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Som sagt, vänligen för denna diskussion i annan tråd.
|
|||
Svara med citat |
2018-04-17, 14:00 | #120 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Bara för att du bor i en sliten lägenhet, som du inte ens äger, i Hägersten behöver du inte ta ut din frustration här. Det känns väl ganska sorgligt att på ålderns höst sitta och hetsa folk över nätet, inte sant? Ta ut din livsfrustration någon annanstans. Allt jag har sagt stämmer. Allt du har sagt stämmer inte. Jag vidhåller mitt initiala inlägg om hur det fungerar gällande A1-dokument. Du kan fortsätta sprida din sorgsna dynga med en massa påhitt och en dryg attityd. @elofsson, absolut. Allt är klart hur det fungerar, och mitt sista inlägg var enbart ett tips till folk som bor i utlandet eller som ska flytta utomlands. Så att de slipper googla och kontakta olika instanser för att få svar. Det var alltså inte menat som ett hån eller kritik mot Adrecord. Detta blir mitt sista inlägg i ärendet, på din förfrågan. Fortsatt trevlig dag. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|