Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Voddler Information

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-12-04, 22:47 #121
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Citat:
Ursprungligen postat av SimonP Visa inlägg
Japp, jag fick en invite igår, installerade klienten idag, tyvärr blev jag besviken, av många anledningar:

*Programmet fungerade inte efter installationen!, eller rättare sagt tjänsten kopplar ifrån efter 3 sek
*Du måste ha UPnP aktiverat, vilket är idiotiskt ur säkerhetssynpunkt, ett exempel http://www.kb.cert.org/vuls/id/347812, finns dussintals andra UPnP problem
*Klientprogramvaran installerades som en autostartande service, hmm jag vill inte ha några fler autostartande program, speciellt inte såna som inte är säkra
*Administratörsrättigheter krävs på datorn
*Mus-styrningen fungerar inte inne i programmet

När jag testade Voddler var jag inloggad som Administratör på en Win XP SP3 dator, hade aktiverat UPnP i min router + stängt av antivirus och brandväggsprogramvaran, dvs. precis det som dom rekommenderar på Voddlers hemsida, ändå fungerade det inte.

Herregud, hade jag lagt ner 100 mille (tror att det är det beloppet som investerats) på ett projekt, så hade jag skämts om det hade fungerat lika dåligt som Voddler.
Programmet kräver admin-rättigheter för att de ska kunna ladda ned populära filmer till din hårddisk för att du sedan ska "seeda" filmen vidare genom p2p-teknik.

Detta sker alltså hela tiden så länge man inte stänger av VoddlerNet. Något att tänka på om man sitter och surfar med mobilt bredband.
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-04, 23:30 #122
SimonPs avatar
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 832
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SimonPs avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 832
Citat:
Ursprungligen postat av Spindel Visa inlägg
... för att de ska kunna ladda ned populära filmer till din hårddisk för att du sedan ska "seeda" filmen vidare genom p2p-teknik.
Jo då, det vet jag redan men klienten uTorrent fungerar även på begränsade konton, så det argumentet håller ej. Jag tror det mer handlar om att Voddler installerar klienten som en autostartande Tjänst, vilket är rätt knäppt.
SimonP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-04, 23:43 #123
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Citat:
Ursprungligen postat av SimonP Visa inlägg
Jo då, det vet jag redan men klienten uTorrent fungerar även på begränsade konton, så det argumentet håller ej. Jag tror det mer handlar om att Voddler installerar klienten som en autostartande Tjänst, vilket är rätt knäppt.
Jo, men varför skall man kunna installera ett program som lägger till en tjänst när man inte är administratör?
Visst man kan lägga ett program i Autostart-katalogen, men är det verkligen rätt?

Voddler är fortf. beta. Beta enligt mig är en tjänst som är till för utvärdering, man skall inte förvänta sig 100% funktionalitet, man skall inte förvänta sig att allting fungerar som det kommer att fungera i framtiden.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-05, 00:13 #124
SimonPs avatar
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 832
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SimonPs avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 832
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
Jo, men varför skall man kunna installera ett program som lägger till en tjänst när man inte är administratör?
Visst man kan lägga ett program i Autostart-katalogen, men är det verkligen rätt?
? Självklart ska man inte kunna installera Tjänster på ett begränsat konto. Det jag ifrågasätter skarpt är varför dom installerar klienten som en tjänst överhuvudtaget.

Från Voddler sidan:
"It automatically starts running when your computer is on. This is especially important when travelling with your computer. Voddler uses a lot of bandwidth and might leave you with an unwanted bill from your travels."

Dock är det inte kostnader jag tänker på i första hand, utan de säkerhetsrisker som "Svensson"-kunden kommer att utsättas för.

Kombinationen av UPnP och ett autostartande P2P tjänst låter inte bra i mina öron, men som sagt framtiden får visa hur detta avlöper.
SimonP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-05, 02:42 #125
xcs101 xcs101 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 132
xcs101 xcs101 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 132
Jag gillar att det bara är reklam i början av en film. Kvalitén är bra Men utbudet på filmer är ju katastrof??
xcs101 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-05, 18:00 #126
crazzys avatar
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 1 089
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
crazzys avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 1 089
Kör windows 7 Ultimate 64bit. Voddler laggar fast under installationen..Kommer inte längre :P
crazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-05, 18:07 #127
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Citat:
Ursprungligen postat av xcs101 Visa inlägg
Jag gillar att det bara är reklam i början av en film. Kvalitén är bra Men utbudet på filmer är ju katastrof??
Om du läser på om Voddler så lägger dom till filmer hela tiden. Utbudet må vara magert med dom filmer dom har nu.

Citat:
Ursprungligen postat av crazzy Visa inlägg
Kör windows 7 Ultimate 64bit. Voddler laggar fast under installationen..Kommer inte längre :P
Har kört Windows 7 x64 ett tag nu med Voddler, har inte haft några problem alls.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-06, 01:29 #128
JAF JAF är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 5
JAF JAF är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 5
För mig fungerade fin fint.
Behövde inte fixa eller dona med nått i min router.
Installerade och loggade in och det fungerade.

Installerade på min hemmaserver, Windows Server 2003, som används just för film och musik i hemmet.

EDIT:
Är det nån som vet nått datum när det gäller TV-serier?

Senast redigerad av JAF den 2009-12-06 klockan 01:32
JAF är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-06, 02:35 #129
Viktors avatar
Viktor Viktor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 663
Viktor Viktor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Viktors avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 663
Själv är jag lite kär i voddler. Visst fungerar det dåligt vissa dagar men det kan man leva med under betan och att man inte betalar för det. Jag har nog sett de flesta filmerna de erbjuder nu på min lilla mimi-pc innan jag går och lägger mig =)

Tack holger, du är min ängel (men det vet du redan va?) =)
Viktor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-06, 07:37 #130
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
Citat:
Ursprungligen postat av Spindel Visa inlägg
BBB kunder har fått 5 invites var nu.

(Mina är slut så ingen idé att fråga mig )
Vart fick du dom nånstans? Alltså, fick du dom via mail, eller var du tvungen att logga in på Vs hemsida och se dom?
AnOnYmUs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017