Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Microsoft anmäler Smssidan.se

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-07-23, 19:32 #11
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Citat:
Originally posted by Mattias@Jul 23 2006, 18:29
"Som ni en gång provade"
Du har nog rätt Man åker ju aldrig dit på något som man redan slutat med. För man gör ju inte det längre, varför ska man då bry sig om tidigare saker? =(((
Absolut kan man göra det, och som någon sa, så är väl det i så fall bra om det prövas.

För mig tes det lite konstigt att det låter som om det är någonting vi gör i dagsläget
och att MS väljer att gå vidare 3 månader efter att polisen lade ner utredningen.

Jag förnekar som sagt inte till att vi använt funktionen, om så under en begränsad tid,
utan att vi ska ha sparat och använt dessa e-postadresser mer än 1 gång (vid tips-tillfället), vilket inte är sant.

[edit] Stavfel
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-23, 19:59 #12
Dennis Dennis är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 17
Dennis Dennis är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 17
Kan väl vara på din plats att även jag skriver några rader. Jag äger Smssidan.se tillsammans med Joel.

Microsoft har tydligen nu anmält oss till Datainspektionen. Anmälan rikar sig mot den "tipsa dina kompisar-tjänst" som vi hade på Smssidan i ca 3 veckor i mars. Som medlem på Smssidan kunde man då tipsa sina kompisar på MSN-listan genom att fylla i sina inloggningsuppgifter till MSN. Adresserna i listorna fick då ett mail med information om Smssidan från vår server. Max ett mail per adress har skickats ut, och då med tipsarens namn i.

Vi har absolut inte skickat reklam till dessa adresser. De som däremot har blivit medlemmar på Smssidan godkänner i avtalet att vi skickar ut reklam till deras adress. Detta är något som man kan avsäga sig genom en enkel ändring i sina inställningar på Smssidan.

Hoppas allt blev lite klarare.
Dennis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-23, 20:22 #13
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
hoppas ni åker dit så det smäller om det... det är ni värda
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-23, 20:34 #14
emptys avatar
empty empty är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 934
empty empty är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
emptys avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 934
Håller med.
empty är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-23, 20:37 #15
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Originally posted by Dennis@Jul 23 2006, 19:59
Kan väl vara på din plats att även jag skriver några rader. Jag äger Smssidan.se tillsammans med Joel.

Microsoft har tydligen nu anmält oss till Datainspektionen. Anmälan rikar sig mot den "tipsa dina kompisar-tjänst" som vi hade på Smssidan i ca 3 veckor i mars. Som medlem på Smssidan kunde man då tipsa sina kompisar på MSN-listan genom att fylla i sina inloggningsuppgifter till MSN. Adresserna i listorna fick då ett mail med information om Smssidan från vår server. Max ett mail per adress har skickats ut, och då med tipsarens namn i.

Vi har absolut inte skickat reklam till dessa adresser. De som däremot har blivit medlemmar på Smssidan godkänner i avtalet att vi skickar ut reklam till deras adress. Detta är något som man kan avsäga sig genom en enkel ändring i sina inställningar på Smssidan.

Hoppas allt blev lite klarare.
En annan person kan inte godkänna att ni får spamma folk via deras MSN lista.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-23, 20:54 #16
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Privat mess till mig...

Citat:
Hej!

Jag tar gärna en öppen diskussion med dig om huruvida du eller dina sajter fått skit p.ga mig, men väljer att skicka ett PM. Om du anser att jag/vi, smssidan, gratissidan på något sätt förknippat oss med dig via sajt eller mail så vill jag att du konfronterar och säger detta till mig.

Jag ber ödmjukt och stort i ursäkt om så är fallet men vill gärna att du förklarar för mig vad exakt det är du menar..

Hör av dig!
/Joel
Eftersom du vill ta det öppet tar vi det här.

Så här är det, man kan begå misstag en gång, man kan eventuellt begå misstag en gång till, ibland kanske man inte begår ett misstag men omgivningen uppfattar det som ett misstag, en sak är säker, du har skitit i det blå skåpet!

Har kollat lite i gamla trådar... Joel, SPAM, Anders, SPAM, Silverplanet, SPAM, Mobajl, SPAM, SMSsidan, SPAM, vinn-mobil-tävling, SPAM, MSN, SPAM. samma saker hela tiden. Hälften av inläggen som du skrivit på WN försvarar du dig och har dåliga förklaring för ditt "f.d." SPAMande. Sedan ber du alltid om ursäkt och fortsätter SPAMa som om ingenting har hänt. Du skyller alltid på att du slutat men likförbannat är ditt namn uppe på tapeten 1 mån senare.

En normal människa skulle ha slutat för länge sedan, du kommer bara på mer och mer sjuka idéer att sprida ditt f*rb*nnade SPAM. Mitt tips är att du lägger ner att som har med mail och epost att göra så slipper du begå fler misstag.

Imorn ringer jag Microsoft, DI, FI, Konsumentverket och alla andra inblandade och ger dom all hjälp som är möjlig så du en gång för alltid åker dit.

Trevlig fortsättning på SPAM kvällen.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-23, 22:11 #17
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
robertsson: Jag håller faktiskt med dig.
Och jag är inget stort MS fan men nu hoppas jag verkligen på att dom lyckas med sina advokater.


Go MS Go
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-23, 22:15 #18
emptys avatar
empty empty är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 934
empty empty är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
emptys avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 934
Är det Joel som driver alla "din vän lars vill tipsa om *" ?
empty är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-23, 22:33 #19
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Citat:
Originally posted by empty@Jul 23 2006, 22:15
Är det Joel som driver alla "din vän lars vill tipsa om *" ?
Nej, han slutade "förra veckan"
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-23, 22:35 #20
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Originally posted by Dennis@Jul 23 2006, 19:59
Adresserna i listorna fick då ett mail med information om Smssidan från vår server. Max ett mail per adress har skickats ut, och då med tipsarens namn i.

Vi har absolut inte skickat reklam till dessa adresser. De som däremot har blivit medlemmar på Smssidan godkänner i avtalet att vi skickar ut reklam till deras adress. Detta är något som man kan avsäga sig genom en enkel ändring i sina inställningar på Smssidan.
Du Dennis, inser du inte att dessa två stycken motsäger varandra? I första stycket talar du om att ni har skickat mail med "information" till adresserna. Denna information är reklam för smssidan. Sen påstår du att ni inte har skickat reklam och att man som medlem på smssidan godkänner att få reklam tillsänt men man kan ändra denna inställning.

Hur ska du ha det? Jag har absolut inte godkänt att ni får skicka reklam till mig då jag inte är medlem på någon av era sidor men lik förbannat fick jag också en släng av sleven, tre stycken för att vara exakt.

Antingen inser du inte att det är två helt olika saker eller så har du uttryckt dig helt uppåt väggarna (det är den snälla versionen).

EDIT: Förtydligande: Då två olikheterna är, 1. att man som medlem får mail med reklam om man inte ändrar den inställningen. 2. att de mail som det gäller inte är skickade till medlemmar utan till alla i deras adressbok/kontaktlista. Inte att förväxla med reklam/informationsmotsägelsen.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017