FAQ |
Kalender |
2010-04-09, 11:52 | #11 | ||
|
|||
Medlem
|
fortfarande samma
<div class='celldiv4'>aaaaaaaa</div><div class='celldiv5'>aaaaaaaa</div><div class='celldiv6'>bbbbbbbb<br>4444444444444444<br>w ww.44444444.se<form action="blabla.html" id="frmSomethinga" name="frmSomethinga" method="post"> <input type="hidden" name="foo" value="bar" /> <a href="#" onclick="document.getElementById('frmSomethinga'). submit(); return false;">Submit</a></form> </div></div><form action="blabla.html" id="frmSomethings" name="frmSomethings" method="post"> <input type="hidden" name="foo" value="bar" /> <a href="#" onclick="document.getElementById('frmSomethings'). submit(); return false;">Submit2</a> </form> </div></div> |
||
Svara med citat |
2010-04-09, 11:54 | #12 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för tipsen.
Jag upptäckte just att det fungerar i Explorer men ena funkar inte i chrome. Undrar om det är hos mig, för, jag har noterat detta förut med en annan som testade min sida. Konstigt? Fast det är ju knas att den är ojämn i Chrome google |
||
Svara med citat |
2010-04-09, 12:03 | #13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
JAg kan tänka mig att det beror på att du har ett mellanslag före submit();
|
||
Svara med citat |
2010-04-09, 12:13 | #14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-04-09 klockan 12:15 |
||
Svara med citat |
2010-04-09, 12:14 | #15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Finns inget mellanslag om du citerar koden. Förmodligen en smart funktion om folk glömmer mellanslag efter punkt.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-04-09 klockan 12:17 |
||
Svara med citat |
2010-04-09, 13:02 | #16 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack alla.
jag ska kolla över nästlingen ikväll osv. / Tony |
||
Svara med citat |
2010-04-09, 13:18 | #17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Två formulär på samma sida kan ställa till det..
|
||
Svara med citat |
2010-04-09, 13:34 | #18 | ||
|
|||
Medlem
|
Har nu tagit bort ena, som jag i och för sig tidigare testat.
Fortfarande funkar i Internet explorer men ej i chrome och inte i firefox. Kan det ha något att gör amed att jag alternerar med " kontra ' Ska ändra och se. <div class='celldiv4'>aaaaaaaaa</div><div class='celldiv5'>aaaaaaaa</div><div class='celldiv6'><form action="http://www.aaaaaaa.se/blabla.html" id="frmSomethinga" name="frmSomethinga" method="post"> <input type="hidden" name="foo" value="bar" /> <a href="http://www.aaaaaa.se/blabla.html" onclick="document.getElementById('frmSomethinga'). submit(); return false;"> aaaaa</a></form> </div></div> fast ser ju ok, ut. |
||
Svara med citat |
2010-04-09, 13:51 | #19 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Jag tror jag funnit felet. Det handlar förmodligen om någon eller några div som täcker/överlappar området utan att jag ser det. Och att Internet explorer godkänner den missen, medan chrome och forefox tolkar överlappningen som gällande och då inte släpper igenom underliggande länk. Jag la dit en vanlig länk innan och efter, och den fick samma fel. Sorry. Vad heter tilläggsprogrammet till Internet explorer tror jag. Jag har haft det förut, man installerar det upp i högra hörnet, så kan kan få en "Barr" nederst och stega sig fram på sin sida för att se html och annan kod hur områden täcker/överlappar varanrda? Utöver det funderade jag på att den dagen jag lanserar med någon fin deal så få jag lägga in en inbjudan till alla här på wn Hittade Web Developer på Firefox. Jo, det var det dumma felet. Tack för omtankarna. / Tony /Tony Senast redigerad av TonyL den 2010-04-09 klockan 16:04 |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|