FAQ |
Kalender |
2004-01-05, 03:23 | #11 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
Tackar ödmjukt för ni tar er tid till detta! |
||
Svara med citat |
2004-01-05, 03:37 | #12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Blev naturligtvis nyfiken på att undersöka saken om mejl alt. mail.
Enligt Svenska Akademins Ordlista så finns inte ordet mail i svenskan. När man däremot söker på mejl så får man upp följande svar: mejl s. -et; pl. = ávard.ñ e-brev, e-post Även ordet e-post alt. epost är "godkännt" Det lustiga var att när man reggade sig för att få tillgång till WordFinder Online så fick man fylla i sin E-mail :lol: Citat:
// Mats |
|||
Svara med citat |
2004-01-05, 03:39 | #13 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2004-01-05, 15:22 | #14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ja, vad finns det att säga. Snabbt ihopsatt och ändå: enkel, snygg och stilren!
I like the eye! Fast jag skulle nog bli riktigt rädd och hoppa till om ögat skulle blinka till typ 1/gång per visning efter kanske 1 minut på sidan. Den ser rigt bra ut! |
||
Svara med citat |
2004-01-06, 02:38 | #15 | ||
|
|||
Medlem
|
Ok. här kommer lite synpunkter på designen:
Jag gillar inte ögat, jag skulle hellre sett ett stiliserat öga, och gärna mer kontrastrikt. En vitare ögonvita, svartare hårstrån. Varför dubbla radavstånd i menyn? Och highlighten med en ruta vid mouse-over är snyggt, men man luras att tro att man kan klicka i rutan för att göra ett menyval. Jag brukar också uppskatta när menyn skiljer sig från brödtexten med t.ex. en annan bakgrundsfärg eller utformning. Lägg era personliga mejladresser i "medarbetare", och använd ett formulär i "kontakta oss" istället så blir det lättare att ta kontakt. Nu måste jag först klura ut vem jag bör kontakta med min fråga, och sedan starta min epostklient. Slutligen skulle jag gärna prova med en sans-serif (typ Arial) i brödtexten också, och kanske lägga till nån kontrastfärg (orange?) för att liva upp sidan ytterligare. Tja, det var mina 50-öre i all vänlighet |
||
Svara med citat |
2004-01-06, 02:39 | #16 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
jag kan säga att jag gillar designen med.
och ögat e klart min favorit med! hehe. h34r: h34r: h34r: :blink: o shjit. are they here again? |
||
Svara med citat |
2004-01-06, 03:08 | #17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Inga konstigheter men inget direkt lysande. |
||
Svara med citat |
2004-01-06, 04:33 | #18 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2004-01-06, 08:57 | #19 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan!
Jag har tagit till mig kritiken ni gett och så har jag gjort ett par ändringar; här. Vad tycker ni? Bättre? Sämre? Citat:
Mvh, Ted |
||
Svara med citat |
2004-01-06, 10:07 | #20 | ||
|
|||
Medlem
|
Ränderna till höger om loggan gör att den blir lite mer 'spejsigare' dock så blir det svårt att läsa texten under då ögat lyses upp så starkt och blicken fästes vid den. Du borde kanske tona ner den på något sätt utan att 'skärpan' i ögat ska försvinna. Svårt att förklara.
Menyn blev ju bra mycket snyggare. Inge invändningar hittils som jag kan se. Något som är mindre, men dock så irriterande, är att på den 'riktiga' sidan (med text) så står det under 'webbplatser': 'Inom kort presentationer av ett 10- tal sajter till.' Det tycker jag att det låter som skryt och att ni egentligen inte har några sidor att lägga upp. Jag tror till 100% att ni har ett 10-tal sidor till att lägga upp men jag tror inte att alla tror det. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|