FAQ |
Kalender |
2008-02-05, 20:22 | #11 | |||||
|
||||||
Supermoderator
|
Citat:
För egen del så hade det varit helt värdelöst med enbart tredjenivåregistreringar så jag tycker det var en bra förändring =) Citat:
Citat:
Citat:
2008-02-05, 20:32 | #12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
.id (Indonesien)= sköts enligt uppgift av 1 person som inte svarat på ett 10-tal mail under flera år.. .ps (palestina) =administreras av det av omvärlden terroriststämplade HAMAS vad gäller gTLDn .mobi har du givetvis rätt - det finns inga garantier till något på internet..men om dessa teknikföretag gemensamt begärt .mobi för ändamålet och det mobila internetanvändandet fortfarande bara är i sin linda...varför ska man då tveka om deras intention? Det är ju inte direkt några daytraders som stänger en TLD över en månad innan den ens fått en chans. Slutligen vad som gäller för .name är jag som sagt inte hundra uppdaterad om, utan jag citerade bara .nic.name: "Global Name Registry is the global operator of the Internet's only and exclusive address space for individual identity - .name." |
|||
Svara med citat |
2008-02-05, 21:39 | #13 | |||
|
||||
|
Citat:
Ett annat sätt skulle ju kunna vara att du använder domäner som en lockvara som ni säljer till underpris för att få kunder att köpa webbhotellsutrymme av er, medan jag och andra spekulerar i domäners "egentliga värden". Den gemensamma nämnaren är trots allt att domäner som produkt är viktig för oss båda. |
|||
Svara med citat |
2008-02-05, 21:43 | #14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
.me kan nog fungera om den väl kommer till liv.
Indonesien är ju en enormt stor marknad så .id lär ha stor potential om det lossnar där också. .ps kan jag väl hålla med om att den har svårigheter i nuläget iaf... Försökte hitta några begränsningar vad gäller .name-registreringar men hittade inget. Någon annan kanske vet närmare?
2008-02-05, 21:48 | #15 | |||
|
||||
|
Citat:
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-02-05, 23:03 | #16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag tycker adressen till Patrik Fältströms blogg säger allt som behöver sägas om denna toppdomän...
http://stupid.domain.name/ |
||
Svara med citat |
2008-02-05, 23:12 | #17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2008-02-06, 00:31 | #18 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Ja, samtidigt har han lyckats med att få internets coolaste adress. |
|||
Svara med citat |
2008-02-08, 11:44 | #19 | |||
|
||||
|
Citat:
Det stämmer givetvis att det finns en enorm potential med den indonesiska marknaden. Med en internetpenetration på uppskattningsvis 8,5% (ca 20 miljoner internetanvändare) av landets befolkning. Problemet med .id är att det just skötts från höften - De har varit en aktiv TLD sedan -93 och har nu lyckats få upp en betaversion av en registreringssida. Kan sedan ses som direkt ointressant för "oss" eftersom TLDn riktar sig exklusivt mot bosatta och verksamma i Indonesien, men kanske famförallt för att det endast erbjuds tredjenivåsregistreringar under 8 på förhand bestämda domännamn: ac.id co.id or.id web.id net.id go.id sch.id mil.id En annan jämförelse skulla kunna vara att göra en sitesökning på .id: http://www.google.se/search?as_q=&hl=sv&rl...=.id&as_rights= som då ger ca 12 miljoner träffar. Gör man då samma sak med .nu: http://www.google.se/search?sourceid=navcl...&q=site%3a%2enu så får man ca 33 miljoner träffar. Om man då vet att .nu-TLDn har i runda tal 100 000 registrerade domäner, så ligger det ju ganska nära till hands att uppskatta .id-TLDn ha ca 30-35 000 registrerade domäner (med 235 miljoner invånare och 20 miljoner internetanvändare) Naturligtvis inte helt tillförlitligt, men ger ändå en idé om hur pass "intressant" TLDn är.. Detta är inte heller fullt relevant, men vill ändå berätta att Niue har ca 1 700 invånare... |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|