FAQ |
Kalender |
2014-09-15, 21:28 | #11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Han hade ju redan kommit upp till extremt stor värde och inkomst, och tror inte han ville ha så stort företag som hade växt mer.
Så han såg nog det som en lättnad kanske sälja av allt, och var nog inte så stor ekonomisk fråga för inte så att han hade ont om pengar innan. Sedan tror jag inte summan var så avgörande, jag räknar att man kan leva upp runt 2 Miljarder över det är väldigt svårt om man då inte försöker köpa miljardhus eller båtar. Med denna summan nu kan han testa olika projekt livet ut utan känna någon sorg om han förlorar några miljarder :P |
||
Svara med citat |
2014-09-16, 12:18 | #12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tror faktiskt detta kan vara positivt för alla:
* Notch får frihet * Spelarna får en ägare som är duktig på att förvalta förvärv + förmodligen en högre utvecklingstakt * Microsoft får PR, goodwill och en fot in i hos yngre målgruppen |
|||
Svara med citat |
2014-09-19, 20:35 | #13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Marcus verkar vara en schysst lirare som gör rätt för sig och väljer att betala skatt här i Sverige. All heder till honom! Det är respekt.
Inte ens Ikea som är ansiktet för Sverige väljer att göra det. mvh |
|||
Svara med citat |
2014-09-20, 02:24 | #14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Verkligen, var Sveriges 4:e största skattebetalare för inte så längesen: http://www.di.se/artiklar/2013/12/5/...kattebetalare/
|
|||
Svara med citat |
2014-09-20, 12:13 | #15 | ||
|
|||
Read Only
|
Hur många är det här som spelar Minecraft? Min son är helt fast i det haha
|
||
Svara med citat |
2014-09-20, 18:29 | #16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Undrar vad Microsoft har för planer egentligen, deras gaming-segment har ju inte gått något vidare. Ska man försöka boosta försäljningen av Xbox med Minecraft eller har man större planer?
|
|||
Svara med citat |
2014-09-20, 22:22 | #17 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det är ju den mest säljande appen på google play och app store, men finns inte för windows phone. Kanske inte motiverar $2,5bn, men säkert en del i det.
|
|||
Svara med citat |
2014-09-21, 08:45 | #18 | ||
|
|||
Medlem
|
*Windows live is required to play this game
Det är planen microsoft har. |
||
Svara med citat |
2014-09-21, 11:08 | #19 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Troligtvis såg de duktigt folk som de kommer ha nytta av i sitt spel-team. Minecraft lär väl fortsätta säljas tills det sakta dör ut när fler och fler utvecklare lyfts över till Microsofts andra spel (befintliga och nya).
|
||
Svara med citat |
2014-09-21, 11:44 | #20 | ||
|
|||
Read Only
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|