FAQ |
Kalender |
2010-01-11, 11:20 | #11 | ||
|
|||
Medlem
|
Ha ! Du klagar på uppsägningstiden som finna hos vissa hotell. Skapa ett konto på 24-7webhosting, där kan du säga upp ditt konto pådagen, sedan har du 2 dagar på dig att kopiera dina filer innan dom raderar hela din mapp !
|
||
Svara med citat |
2010-01-11, 11:29 | #12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ja? Det är väl rätt sätt att göra på? Eller menar du att de ska fortsätta att hosta filerna gratis?
|
|||
Svara med citat |
2010-01-11, 15:09 | #13 | ||
|
|||
Medlem
|
Nä men det jag tycker är när man säger upp ett avtal, så ska man få typ 1 vecka på sig att kopiera sin mapp. Om du skulle säga upp ett hotell avtal, så vill ju du ha en liten tid på dig att kopiera dina filer. Eller vill du ha så att när du ringer eller mailar att dom raderar din mapp samma stund som du säger Hej då ! ?
Så här tycker jag att alla Hotell ska göra När kunden säger upp sitt avtal, så kopplas domänen bort från katalogen, kan pekas till en Tack och hej sida! Sedan har kunden typ 1 vecka på sig att kopiera sina filer. (Detta ska meddelas via mail eller brev) Efter en vecka så raderas även katalogen! När jag drev mitt första hotell så körde jag så, och det gillade mina kunder! Nu när jag ska starta upp ett nytt hotell så ska jag ha det igen, och det vet jag att mina kunder kommer att gilla ! |
||
Svara med citat |
2010-01-11, 15:59 | #14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Naturligtvis måste man göra vad man kan för att få igen dessa kostnader - med marginal så att man även går med vinst... |
||
Svara med citat |
2010-01-11, 18:11 | #15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2010-01-11, 18:17 | #16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
Svara med citat |
2010-01-11, 18:32 | #17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Personligen så tycker jag inte uppsägningstiden på webbhotellen är något större problem. Jag använder mig hellre av ett webbhotell med uppsägningstid som går med hyfsad vinst och där allting fungerar som det ska än ett utan uppsägningstid som hankar sig fram och där saker och ting krånglar med jämna mellanrum. Det är bara en faktor av många som påverkar valet av webbhotell.
2010-01-11, 19:05 | #18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Främst vill du få in en uppsägning för att veta att kunden verkligen inte har tänkt fortsätta. En utebliven betalning kan indikera att kunden inte vill fortsätta med tjänsten, men kan lika gärna betyda att fakturan inte kommit fram eller liknande. Det hela beror ju lite på målgrupp och upplägg. Att automatiskt stänga ner och avsluta utan en aktiv uppsägning är inte bra för de kunder som missat eller bara är sena med att betala. Det finns fördelar och nackdelar med allt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2010-01-11, 19:08 | #19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det förekom jättediskussioner om ett webbhotell där kunden aktivt behövde förlänga sitt konto efter avtalsperiodens slut. Kunden förlängde inte och efter viss tid stängdes allt ner och webbplats och databas raderades. Därefter kom kunden på att de behövde ha all data som bara fanns på webbhotellet. I det fallet tyckte kunden att webbhotellet var elakt som hade raderat all data.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2010-01-11, 23:05 | #20 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tycker det är hemskt att värden är full av våld, det är ju fruktansvärt, kan du inte göra något åt det också fantomen?
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|