Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Uppsägningstid för webbhotell

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-01-11, 11:20 #11
balstaatv balstaatv är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Medlem

Ha ! Du klagar på uppsägningstiden som finna hos vissa hotell. Skapa ett konto på 24-7webhosting, där kan du säga upp ditt konto pådagen, sedan har du 2 dagar på dig att kopiera dina filer innan dom raderar hela din mapp !
balstaatv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-11, 11:29 #12
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2004
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av balstaatv Visa inlägg
Ha ! Du klagar på uppsägningstiden som finna hos vissa hotell. Skapa ett konto på 24-7webhosting, där kan du säga upp ditt konto pådagen, sedan har du 2 dagar på dig att kopiera dina filer innan dom raderar hela din mapp !
Ja? Det är väl rätt sätt att göra på? Eller menar du att de ska fortsätta att hosta filerna gratis?
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-11, 15:09 #13
Medlem

Medlem

Nä men det jag tycker är när man säger upp ett avtal, så ska man få typ 1 vecka på sig att kopiera sin mapp. Om du skulle säga upp ett hotell avtal, så vill ju du ha en liten tid på dig att kopiera dina filer. Eller vill du ha så att när du ringer eller mailar att dom raderar din mapp samma stund som du säger Hej då ! ?

Så här tycker jag att alla Hotell ska göra
När kunden säger upp sitt avtal, så kopplas domänen bort från katalogen, kan pekas till en Tack och hej sida!
Sedan har kunden typ 1 vecka på sig att kopiera sina filer. (Detta ska meddelas via mail eller brev)
Efter en vecka så raderas även katalogen!

När jag drev mitt första hotell så körde jag så, och det gillade mina kunder!
Nu när jag ska starta upp ett nytt hotell så ska jag ha det igen, och det vet jag att mina kunder kommer att gilla !

Citat:
Ursprungligen postat av emilv Visa inlägg
Ja? Det är väl rätt sätt att göra på? Eller menar du att de ska fortsätta att hosta filerna gratis?
balstaatv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-11, 15:59 #14
dotvoid dotvoid är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
dotvoid dotvoid är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Det har hänt ganska mycket inom telefoni-branschen där man kan utan kostnad byta operatör och samtidigt behålla sitt nummer.
Kostnadsfritt... njaa. Telefonbolagen har ganska stora kostnader för att underhålla de system som är integrerade mot det system som hanterar portering (flytt) av nummer mellan operatörer.

Naturligtvis måste man göra vad man kan för att få igen dessa kostnader - med marginal så att man även går med vinst...
dotvoid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-11, 18:11 #15
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av balstaatv Visa inlägg
Så här tycker jag att alla Hotell ska göra
När kunden säger upp sitt avtal, så kopplas domänen bort från katalogen, kan pekas till en Tack och hej sida!
Sedan har kunden typ 1 vecka på sig att kopiera sina filer. (Detta ska meddelas via mail eller brev)
Efter en vecka så raderas även katalogen!
Tack balstaatv för detta råd, som jag tycker verkar så pass bra att jag ska införa det själv!
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-11, 18:17 #16
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av danielos Visa inlägg
Tack balstaatv för detta råd, som jag tycker verkar så pass bra att jag ska införa det själv!
Hehehehe
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-11, 18:32 #17
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Personligen så tycker jag inte uppsägningstiden på webbhotellen är något större problem. Jag använder mig hellre av ett webbhotell med uppsägningstid som går med hyfsad vinst och där allting fungerar som det ska än ett utan uppsägningstid som hankar sig fram och där saker och ting krånglar med jämna mellanrum. Det är bara en faktor av många som påverkar valet av webbhotell.
Oläst 2010-01-11, 19:05 #18
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Aron Visa inlägg
Jag klagade inte utan ställde en fråga då jag inte riktigt förstod tankesättet bakom kostnader för uppsägning och registrering. Det har hänt ganska mycket inom telefoni-branschen där man kan utan kostnad byta operatör och samtidigt behålla sitt nummer. Jag förstår att det är en säkerhet för företaget att ta ut en kostnad för uppsägning av kontot men jag har bara svårt att acceptera det. Visst gick jag med på de villkor som ställdes när jag registrerade mig och jag klagar inte på att behöva betala. Men jag tycker att det är anmärkningsvärt att behöva dels betala en avgift för att först bli kund och sedan betala för att säga upp kontot. Det hade kanske räckt med det sista men inte det förstnämnda?
Det handlar snarare om tillförtlighet och att undvika avbrott i tjänsten. Kostnaden handlar snarare om administrativt arbete med fakturor, kreditfakturor och liknande.

Främst vill du få in en uppsägning för att veta att kunden verkligen inte har tänkt fortsätta. En utebliven betalning kan indikera att kunden inte vill fortsätta med tjänsten, men kan lika gärna betyda att fakturan inte kommit fram eller liknande.

Det hela beror ju lite på målgrupp och upplägg. Att automatiskt stänga ner och avsluta utan en aktiv uppsägning är inte bra för de kunder som missat eller bara är sena med att betala.

Det finns fördelar och nackdelar med allt.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-11, 19:08 #19
Supermoderator

Supermoderator

Det förekom jättediskussioner om ett webbhotell där kunden aktivt behövde förlänga sitt konto efter avtalsperiodens slut. Kunden förlängde inte och efter viss tid stängdes allt ner och webbplats och databas raderades. Därefter kom kunden på att de behövde ha all data som bara fanns på webbhotellet. I det fallet tyckte kunden att webbhotellet var elakt som hade raderat all data.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-11, 23:05 #20
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
Jag tycker det är hemskt att värden är full av våld, det är ju fruktansvärt, kan du inte göra något åt det också fantomen?
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017