Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Min server blev nyss DDOS-attackerad - Vad göra?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-02-14, 16:29 #11
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Jag kanske förklarade dåligt. Det är sant att ett dussintal personer spammade chatten med samma meddelanden, men det är väl möjligt att de gjorde något annat för att överbelasta servern? De skrev något om att "flera folk sitter med dedikerade servrar och attackerar".

Min teori är helt enkelt att han la upp IP:t på typ 4han eller något, och bad flera personer med resurser såsom dedikerade servrar (förstör dock inte hur en dedikerad server hjälper i sammanhanget men ni förstår kanske) att hjälpa honom.

Även om vi skulle banna hans IP så spelar det ju ingen roll då han inte var ensam i attacken som sagt och de använde proxies tydligen. Han skrev själv att det var en DDOS attack men jag vet inte huruvida det stämmer, dock lyckades de med att överbelasta ganska rejält..

Senast redigerad av Dakota den 2012-02-14 klockan 16:32
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-14, 16:46 #12
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Ursprungligen postat av Dakota Visa inlägg
Jag kanske förklarade dåligt. Det är sant att ett dussintal personer spammade chatten med samma meddelanden, men det är väl möjligt att de gjorde något annat för att överbelasta servern? De skrev något om att "flera folk sitter med dedikerade servrar och attackerar".

Min teori är helt enkelt att han la upp IP:t på typ 4han eller något, och bad flera personer med resurser såsom dedikerade servrar (förstör dock inte hur en dedikerad server hjälper i sammanhanget men ni förstår kanske) att hjälpa honom.

Även om vi skulle banna hans IP så spelar det ju ingen roll då han inte var ensam i attacken som sagt och de använde proxies tydligen. Han skrev själv att det var en DDOS attack men jag vet inte huruvida det stämmer, dock lyckades de med att överbelasta ganska rejält..
Ok, nu blev det lite mer info. Du bör installera en brandvägg på servern precis som tidigare föreslaget. Det hjälper en bit på vägen.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-14, 19:40 #13
Kekke Kekke är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 198
Kekke Kekke är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 198
Har haft detta problem när jag hostade en tibia-server för ett antal år sedan.
Personerna som DDoSar har ju oftast ett botnät och det är väldigt svårt att spåra eller göra något åt.

Jag hostade på min egna dator, och klarade inte av att avstyra attacken, det jag fick göra var fixa ett nytt IP från telia för att bli av med attackerna.
Kekke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017