FAQ |
Kalender |
2010-05-10, 11:31 | #11 | ||
|
|||
Nykomling
|
En lista med alla webbhotell i arkivet kanske vore något?
|
||
Svara med citat |
2010-05-10, 12:58 | #12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag var ju kontakt med dig via email och du nämnde att paket som är gratis aldrig kommer att vara med, och jag tänke höra hur du tänker där? Andra prisjämförelsesiter inkl. comparias har ju med paket som är gratis. Är tanken bakom att man ska svälta ihjäl gratis tjänster, eller att man ska ignorera gratistjänster och sätta dom som oseriösa och inte alls går att lita på?
Senast redigerad av Danielos den 2010-05-10 klockan 13:41 |
|||
Svara med citat |
2010-05-10, 13:33 | #13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag tycker det skulle vara bra att ha både och. Om inte, så vill jag fråga varför!
|
|||
Svara med citat |
2010-05-10, 13:43 | #14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Du har topplistan som listar alla webbhotell, dock efter betyg. Det känns som en vanlig lista sorterad efter namn skulle bli kaka på kaka.
Citat:
Eftersom det inte är ekonomiskt försvarsbart som företag att erbjuda en tjänst som inte genererar några intäkter så kan detta komma att ändras för alla kunder som använder tjänsten om det skulle bli för stort tryck på tjänsten. Det är av den anledningen jag inte vill ha med gratis webbhotell eller webbhotell som kostar 1kr/månad etc. Jag har liknande syn på "Fri Trafik" som jag istället kallar för "Begränsad Trafik". Det går inte att erbjuda något obegränsat när det kommer till bandbredd och trafikmängd därför tycker jag mitt begrepp är mer förknippat till verkilgheten. Sortering efter trafik/utrymme lägger även de med "obegränsat" sist i listan eftersom det inte går att avgöra hur mycket de egentligen erbjuder. AllaWebbhotell främsta avsikt är att vägleda webbhotellskunder, inte att vilseleda dem. |
|||
Svara med citat |
2010-05-10, 13:53 | #15 | |||
|
||||
|
Att det inte skulle vara ekonomiskt försvartbart är ju nonsens, åtminstone i vårt fall.
För det första så ligger vi på runt 5% av normala webbhotellsomkostader. Vi har kunnat betala alla våra 35 servrar kontant. För det andra har jag drivit gratis webbhotell under 2 års tid och det är ingen plötslig kampanj. För det tredje så driver vi inte en "gratistjänst", vi ju inte bort bara gratiskonton, utan vi har ju ett komplett webbhotellsutbud med stora betalpaket och olika betaltjänster, samt numera som .SE registrar säljer vi även domäner. Vi har dagligen gratiskonton som uppgraderar och köper supportpaket som ger tom bättre om mer omfattande support än de flesta andra webbhotell. Om du tittar på vårt senaste bokslut (Web 2.0 AB) så både har vi bra omsättning och resultat. Det känns ju mer som att du utför censur snarare än har en objektiv jämförelsetjänst, vi har ju en annan prismodell och enligt dig så får man bara vara med om ens företagsidé går igenom ditt godkännande, för en genomarbetad affärsidé har vi, det kan jag lova dig, och i den ingår inte att lägga in reklam plötsligt och lura kunder, och vi får se vad andra på wn har för synpunkter på detta. Senast redigerad av Danielos den 2010-05-10 klockan 14:02 Anledning: stavfel |
|||
Svara med citat |
2010-05-10, 14:12 | #16 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ett företags främsta uppgift är att maximera intäkter/vinst i bolaget? Agree?
Att då erbjuda något gratis utan avsikt att dra direkt dra in pengar är endast reklam för sina andra produkter, marknadsföra sitt namn eller vad du vill kalla det för Vad händer om du skulle få 5.000 gratis-kunder som alla utnyttjar din gräns på 150GB/mån och lägger upp bilder/filmer etc.? Kan du påstå att du som företagare är villig att gratis skicka 750TB trafik utan att dra in en krona på dessa kunder? Nej det är inte ekonomiskt försvarsbart att erbjuda något gratis så länge man inte räknar med/använder det för att öka sin försäljning av andra produkter. Således väljer jag inte att ta med gratis webbhotellspaket och jag anser att de lämpar sig bättre på en egen lista någon annan stans. |
|||
Svara med citat |
2010-05-10, 14:52 | #17 | |||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Om det nu handlar om att inte översälja borde du ju ta bort minst 1 hotell i din lista. Hittills har jag i alla inte en enda som missbrukar sitt konto, min grej är inte att översälja med "fri trafik" utan att verkligen erbjuda ett vanligt webbkonto för vanligt bruk helt gratis och reklamfritt och där har jag många nöjda kunder. Om du har ett webbhotell som erbjuder support men endast 60% utnyttjar support och kanske 20% utnyttjar supporten så pass mycket att dessa konton går med förlust tagen till hur mycket support dom kräver innebär det ju detta att 40% får betala för att ge support till andra, konton som i princip skulle kunna vara kostnadsfria eller nästan, och om man däremot som jag har supportpaket och tar betalt efter den support som behövs så är det lätt att ge bort konton gratis där noll support ingår. Jag anser att support endast behövs när det inte fungerar. Varför ska alla kunder drabbas av att vissa ber om support när dom egentligen inte kan eller har kunskap att driva ett webbhotellkonto och borde lära sig och söka information i forum? Citat:
Du verkar inte se att jag sparar in 10 tusentals kronor på att inte ge bort 50% till affiliates samt de stora kostnader man normalt har på reklam. Hur många webbhotell, mellan tummen och pekfingret har du i Sverige idag som erbjuder gratis reklamfria konton och som drivs som AB och som går med vinst och som är godkänd .SE registrar? Du buntar ihop med de som jag vet absolut missbrukar detta med gratis och reklamfritt som är hur oseriösa som helst, inte minst utomlands. Jag anser att det är billigare att ge bort gratiskonton än att spendera dessa pengar. Vad du gör är att du sågar min affärsidé till förmån för de traditionella affärsidérna. Personligen tycker jag se i dina argument att webbhotellens affärsidéer måste godkännas av dig för att du ska lägga in, detta är inte objektivitet enligt min mening, dina argument tycker jag haltar och är inkonsekventa, men, men lägg in mina 2 andra konton så länge i alla fall. Men nu förstår jag varför det kommer nya webbhotellsjämförelser och tester hela tiden, ingen klarar av att fixa det, om det inte är det ena så är det de andra, binero vann i år som bästa webbhotell när inte ens Oderland var med i testen. Senast redigerad av Danielos den 2010-05-10 klockan 15:41 |
|||
Svara med citat |
2010-05-10, 15:51 | #18 | ||||
|
|||||
Supermoderator
|
Citat:
Jag vet att du gärna vill se det som att dina andra paket betalar för detta, men jag vill se det på paketnivå och inte ur ett helt webbhotellsperspektiv. Citat:
Hur mycket pengar du går i vinst eller sparar på annat förändrar inte faktumet att det är gratis... Citat:
Citat:
Självklart ska jag lägga in dina andra två konton, men det blir lite senare under dagen. |
||||
Svara med citat |
2010-05-10, 16:49 | #19 | |||
|
||||
|
Citat:
För det är inte alla som du som tänker lägga in mitt webbhotell, många webbhotellistor ignorar mig helt, trots att jag ligger på dom. Senast redigerad av Danielos den 2010-05-10 klockan 20:53 |
|||
Svara med citat |
2010-05-10, 21:41 | #20 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kom och tänka på den här tråden: http://www.wn.se/t1041058.html. Självklart spelar något som kostar 0kr i en helt annan liga än det man betalar för, uppenbart ju tycker jag. Annars undrar jag om man inte kan få "köpa" en 40-100 st gratiskonton att lastbalansera en maffig site på...
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|