Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ångerrätt

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-09-08, 22:25 #11
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
Citat:
Hur mycket kostar en batterilucka då? Den säljs väl knappast över disk?
Detta är exakt vad som skapar det stora problemet, kunder tror ju att varje detalj som bygger upp en produkt är lätt att få tag i och direkt går att ersätta. Att den måste beställas från tillverkare och i vissa fall (enligt min tidigare erfarenhet) är omöjlig att få tag i är inte deras problem anser dom.

Citat:
Men det är svårt att ge några konkreta råd, eftersom du utelämnar de två viktigaste pusselbitarna. Nämligen exakt hur mycket pengar du förlorar på den repade kameran och hur stor repan är (dvs hur mycket du skulle vara tvungen att sänka priset om du sålde samma kamera som repat demo-ex).
Hur mycket man förlorar, hur vet man det? Det beror väl på vad någon är beredd att betala för en skadad produkt? Skulle tro att jag kanske kan dra av 1000:- eller nåt.. Den är ju ny i övrigt. Repan är inte bara en repa utan en lackskada där färgen tydligt försvunnit från den lackade ytan, ytan har också fått upphöjningar då metall pressats ihop efter en skruvmejsel vridits i låsningen (för att få upp den). Skadan är begränsad till batterilocket.

Tack för alla svar i tråden. Kommer nog debitera han batteriluckan och så får vi förstås ta och hantera processen med att få tag i en ny sådan, om det ens går.
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-08, 22:47 #12
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Det är troligtvis inte värt att lägga ner tid på fixa en ny batterilock om man tänker på antal timmar du lär få lägga ner.

Troligtvis motsvarar alla timmars jobb mer än vad kunden betalat för hela produkten i slutändan om man går efter vinstmarginal på produkten.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-08, 23:12 #13
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Ett alternativ om du vågar riskera en fortsatt missnöjd kund är att säga nej samt klargöra att ärendet är avslutat för din del. Sedan ignorerar du all vidare kommunikation från kundens sida.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-19, 03:44 #14
OmurBalsever OmurBalsever är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 36
OmurBalsever OmurBalsever är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 36
Till alla som oroas att de ska blir polisanmälda eller få problem med ARN.
Ni oroar er för mycket, och det är det som är problemet med detta land.
Folk som gör rätt ifrån sig låter sig skrämmas av de som inte gör det.

Jag säljer en produkt som kräver noggrann skötsel.
Mina skötselråd och villkor är på cirka 3-4 sidor, men ändå får jag kunder som köper produkten, bryter mot varenda skötselråd och ringer efter 3 månader och vill ha pengarna tillbaka.

Jag har inte gett mig i ett endaste fall ännu i de fall där kunden har fel och jag blir i princip hotad om att bli polisanmäld en gång i veckan.

Men grejen är att det inte finns något att polisanmäla.
Polisen kommer aldrig ta upp ärendet så länge du typ inte skickar ut bluffakturor.
Det är knapp att de gör något ens då.

Vill han byta ut batteriluckan eller vad det var?
Trevligt för honom, kan han byta ut den och sälja den på Blocket.
Punkt slut, det är inget mer med det.
Han kan även kontakta sitt försäkringsbolag och fråga om han har en s.k drulleförsäkring.
OmurBalsever är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017