FAQ |
Kalender |
2008-10-21, 14:18 | #11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
najk,
Det är väl en smaksak med färgval, men tack för ditt råd! Bilderna skall tala i första hand. Vi skall dit och fota nästa vecka. Det är en enormt vacker byggnad och omgivning. Ett genuint thaihus med rejäl grönska som omgivning. Jag tror att det är bra att resten av grafiken på deras framtida sajt/trycksaker är lite dämpat brun och beige. Jag får lägga ut något framöver så får vi se hur det blidde tillslut.
2008-10-21, 16:33 | #12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Testade på skoj att fixa till en enkel header. Inget mästerverk direkt, men kanske funkar denna loggan bäst trots allt?!
2008-10-21, 17:09 | #13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tyckte om logga 2 och 4
|
||
Svara med citat |
2008-10-21, 21:21 | #14 | ||
|
|||
Medlem
|
Gillar mest logo nr 3 MEN...
* stjärnan känns mer som symbol för blomman julstjärna än stjärna på himmel * färgerna känns urtvättade, när jag tänker Thai tänker jag klara fina färger, var inte rädd att lek med glada kulörer särskilt när marknadsföringen skall ske på nätet * fonten? ja, är inte övertygad men tror mer på den än den sanseriffen, Futura-liknande i den sista loggan * AA i den sista loggan känns inte alls bra, får vibbar till bergstoppar * testa lek med andra symboler, kanske en enkel INTE alls detaljerad hustak o ett par stjärnor ovanför den och en annan font kolla på http://logopond.com/ för lite inspiration Lycka till! |
||
Svara med citat |
2008-10-22, 03:40 | #15 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Tack för mycket bra och konstruktivt svar. Jag skall överlägga med husägaren framöver och ta det ni föreslagit i åtanke. Det är lite speciellt med logotyper tycker jag om man vänder sig mot kund (jag åsyftar inte just denna kunden, utan generellt). Betalar folk sitter jag gärna i dagar och pysslar och ändrar tills alla är nöjda som barn på julafton. Dock är man ju som firma "tvungen" att debitera per timme om man skall överleva. De flesta här (västerläningar i Thailand) verkar inte bry sig så mycket annat än om priset. Jag slänger således ihop några enkla förslag på 1-3 timmar och inte sällan väljer kunden då en av dessa då denne vet att vi debiterar per timme om vi skall gå vidare. Det skulle vara jäkligt kul med någon som istället gav en fria tyglar och en veckas arbete med en logga, istället för ett par, tre timmar och ett halvtrist resultat.
2008-10-22, 12:54 | #16 | ||
|
|||
Nykomling
|
Skulle helst vilja se något roligare av resultat.
Men väljer 3an, lite för ljus färg på "Baan" dock. Ser inte vart du får in 3h på dessa loggor, dessa är ju text, färg och färdig symbols klara. Måste väl max vara 10 min?... |
||
Svara med citat |
2008-10-22, 14:13 | #17 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jasssså supermaster ;-)
3 h var ett allmänt exempel och inte specifikt menat för dessa test som för mig tog minst en halvtimme att pula ihop ;-). Ändå så tar det ju lite tid att hitta lämplig font etc.
2008-10-27, 13:04 | #18 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Då fortsatte jag då efter några dagars avbrott. Jag gjorde om a:na i loggan för att symbolisera traditionella thailändska tak. Aningen mer svårläst kanske. Jag har även gjort delar av grunden till en sajt: http://www.baanlaandao.com Tanken är att lägga in några större flashanimationer över villan och låta bilderna tala i första hand. Eventuella synpunkter mottages tacksamt som innan!
2009-01-31, 14:34 | #19 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Loggan kan vi lägga till handlingarna men nu har jag fått "arslet ur" och håller på lite med själva sajten; www.baanlaandao.com Den är (som ni kan se) inte färdig, men har ni någon kommentar vore det som vanligt trevligt...
2009-03-27, 10:33 | #20 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Oi, damn nice
Enda synpunkten jag har efter en snabb titt ær att stjærnorna som kopplar mellan body & footer delen blir otydliga eftersom att bagrunden i øvre delen ær vit. Ellers vældigt snygg design! Bra Jobbat! |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|