FAQ |
Kalender |
2007-06-21, 15:29 | #11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-06-22, 00:54 | #12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hur skulle det kunna vara Port Information Hosting AB? Dom är väll rätt så stort webbhotell?
EDIT: Dom säger ju att det är ett mindre webhotell som han jobbade på. |
||
Svara med citat |
2007-06-22, 01:11 | #13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vad är stort? Vad är litet? Det beror väl på vad man jämför med. Vilka det gäller framgår ju av domen.
2007-06-22, 01:38 | #14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Jag kallar det stort iallafall. |
||
Svara med citat |
2007-06-22, 01:52 | #15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jovisst.... Men bara för att man har kunder i många länder så betyder väl inte det att man automatiskt blir ett stort företag?
Artikeln säger att det är ett litet företag, inte litet webbhotell... Port Information Hosting AB omsatte förra bokslutet drygt 11 miljoner. Det är webhotellsmässigt relativt stort mått mätt, men det är ju inte ett stort företag. Domen säger att det är Port Information Hosting AB. Så det råder ju ingen tvekan.
2007-06-22, 08:36 | #16 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag skulle nog personligen ge en varning och bara avskeda någon om missbruket var omfattande och fortasatte trots varningen. Om någon "laddar batterierna" med att kolla lite privatmail och forum en kvart om dagen, tror jag snarare detta kan inverka positivt på arbetet i övrigt. En nöjd anställd är inte sällan en bra anställd (om han är vettig i skallen dvs). Men att porrsurfa (kan förstås även strida mot företagets policy) och jobba med egna projekt känns mer tveksamt om det inte sker på ledig tid/raster.
2007-06-22, 12:48 | #17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag skulle vilja påstå att porrfsurfning och annat dubiös surfning samt egna projekt alltid är fel på företagets dator och under arbetstid, oavsett rast eller inte. Det är inte något vi godtar i vilket fall.
Släpper man sådant på raster så rätt vad det är så har man det på arbetstid också. Håller dock med om att lite privata mail och minimal nyhetssurfning eller liknande kan få slinka igenom...
2007-06-22, 13:42 | #18 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Sånt som porrsurfning och flera timmars arbete med annat skulle jag har svårt att acceptera som arbetsgivare. Lite privata mail, något privat telefonsamtal och lite chatting på msn/icq eller liknande är för mig helt ok så länge personen ifråga presterar det jag förväntar mig under dagarna.
Det har liksom med arbetets art att göra. Särskilt om man sitter ensam på ett kontor med sin dator. Då blir man ju knäpp om man inte får ta små avbrott eller chatta samtidigt som man arbetar. Vid flesta andra typer av jobb har man ju arbetskamrater att prata med under tiden man jobbar. Ni vet säkert själva. Har man en deadline hinner man varken maila eller chatta, och då gör man inte det. |
|||
Svara med citat |
2007-06-24, 12:17 | #19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
cya, /PatrikB |
||
Svara med citat |
2007-07-03, 16:54 | #20 | ||