FAQ |
Kalender |
2013-10-01, 13:40 | #11 | ||
|
|||
Medlem
|
Bra tänkt! Men jag skulle också vilja att det fanns goda incitament även för små aktörer att tävla. Men jag förstår problematiken. Finns det någon lösning?
|
||
Svara med citat |
2013-10-02, 14:06 | #12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ja man kan ju göra om det till en seo tävling, ju högre upp sidan rankar på ett sökord får man mer poäng. Och ju mer sökningar det är för sökordet får man mer poäng. Man kan ju få lov att tävla med en sajt och ett valfritt sökord per bidrag. Men faktorn hur många medlemmar man varvar borde också vara med som en faktor...
|
|||
Svara med citat |
2013-10-02, 15:08 | #13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2013-10-02, 16:47 | #14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hallå intressant tävling detta.
Kommer ni betalar 1500 för varje ny medlem? Vad är kraven för att vara med i tävlingen? Är det bara nya sidor som får delta i tävlingen eller även redan etablerad? |
||
Svara med citat |
2013-10-02, 17:24 | #15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Alla sidor som fokuserar på hur Unionen passar en viss målgrupp får vara med, oavsett om det är gamla eller nya sidor. Tänken är att man ansöker om att bli affiliate, sen mailar mig för att jag ska lägga sidan i ett tävlingssegment där man får 1200 kr per ny medlem. Du kan anmäla din sajt redan nu, men observera att detaljerna inte är klara än. Exempelvis så kommer jag nog inte räkna studentmedlemmar, eftersom ett sådant medlemskap bara kostar 100 kr så blir det för lätt att fuska för att få prispengarna. Fler frågor? Jag kommer givetvis berätta när alla detaljer är klara. |
||
Svara med citat |
2013-10-03, 23:43 | #16 | ||
|
|||
Medlem
|
När tror du att du kommer kunna presentera ett slutgiltigt upplägg för tävlingen?
|
||
Svara med citat |
2013-10-04, 09:07 | #17 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu är vi nära, vad tror ni om detta upplägg?
Tävla om 5000 kr extra på affiliatekontot. Skapa en webbsida som förklarar varför Unionen passar en viss målgrupp. Lär dig mer om Unionens medlemsförmåner och koppla sedan ihop detta med en målgrupp som du har bra koll på. Kanske ett fritidsintresse? Exempelvis: "Anledningar till varför affiliates borde vara med i facket" När sidan är klar så ansöker du om att bli affiliate med den nya sidan. Glöm inte att skicka ett mail till mig så jag kan lägga sajten i rätt segment. Som tack för ett bra arbete får du nämligen direkt 1200 kr per ny medlem, istället för 1000 kr. Den sida som genererar flest nya godkända yrkesverksamma medlemmar vinner 5000 kr extra på sitt konto. Vi utser en vinnare 1 november. Detta under förutsättningarna att vi har minst 10 tävlande och att alla sidor gemensamt ska gett minst 90 nya medlemmar, annars förlängs tävlingen med en månad tills detta kriterium är uppfyllt. I övrigt gäller samma regler som för alla affiliates. [email protected] |
||
Svara med citat |
2013-10-04, 16:23 | #18 | ||
|
|||
Medlem
|
Detta kanske är tydligare:
"Detta under förutsättningarna att det är minst 10 affiliates som tävlar (med obegränsat antal webbsidor var) och att alla tävlande affiliates gemensamt fått in 90 nya medlemmar. Annars förlängs tävlingen med en månad tills detta kriterium är uppfyllt." |
||
Svara med citat |
2013-10-10, 10:45 | #19 | ||
|
|||
Medlem
|
Vet inte i om det är så intressant att följa min tankeprocess, men jag har kommit på lite nytt. Vad tror ni om följande?
Höstutmaning! 90 nya medlemmar till Unionen innan årsskiftet Skapa en tydlig temasida som förklarar varför Unionen passar en viss målgrupp. Det är enkelt! Koppla bara ihop Unionens fina medlemsförmåner med en målgrupp som du har bra koll på. Kanske ett stort intresse? Exempelvis: "Anledningar till varför affiliates borde vara med i facket". Priset på 8000 kr delas mellan den affiliate som har fått in flest nya medlemmar, samt den på prispallen (top 3) som har bäst konvertering (CR). En affiliate kan alltså vinna båda priserna. Vi slår ihop statistiken per affiliate, så tävla med så många temasidor du vill. Vi vet att det ibland kan ta upp till 300 klick innan du får ett avslut. Därför vill vi ge dig en bra start med 2,40 kr/klick fram t.o.m. du fått ditt första avslut. Detta förutsätter att du givetvis håller god kvalité både på temasidan och på trafiken. Nya studentmedlemmar räknas tyvärr inte i denna tävling. Men eftersom du fortfarande får 1000 kr i provision så kan det fortfarande vara värt att lyfta upp studenter som ett alternativ på din sida. Medlemskap för egenföretagare räknas och ger 1700 kr. Tävligen pågår till dess att vi fått in totalt 90 nya medlemmar, men slutar tidigast första advent (2013-12-01). Det finns alltså ingen anledning att vänta. Jag hjälper dig på traven, bollar gärna idéer och svarar på frågor. [email protected] Senast redigerad av jensplan den 2013-10-10 klockan 10:51 |
||
Svara med citat |
2013-10-11, 11:48 | #20 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu är det snart dags!
Jag behöver feedback på detta upplägg: https://www.evernote.com/shard/s4/sh...1b06c33ee96ce8 |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|