Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Pappersannonsering!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-07-18, 15:53 #11
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 711
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 711
Citat:
Eller varför inte helt enkelt "Hur hittade du hit?" när dom lägger sin order. Visst du trackar inte all trafik, men iaf dom som köper.
Tror inte att man skall hålla på och ha en massa onödiga "fyll i-saker" i onödan, dom klarar ju knappt av att fylla i sitt namn och adress korrekt... då är det nog bättre med ett fält där det står "Ange kod" och en förklaring vad det handlar om.

Citat:
Personligen tror jag bäst på gratis frakt eller gratis film. % är (sorgligt men sant) svårt för många svenskar att räkna ut, varpå de inte riktigt hajjar vad dem får av dig.
Kanske skulle satsa på att få fram GRATIS FILM! synligt i annonsen och sedan på hemsidan upplysa kunderna om att alla som beställer för över 200.- får en gratis videofilm. (Gäller en gång/kund) och att man bara har det så länge som man annonserar i papperspressen.

Citat:
Släng upp en eller två annonser på playahead.com eller nightlife.se
Vet inte om jag tycker att det är så lämpligt att annonsera på "Fjortis-sidor" med den verksamheten jag har, tror att det kommer att bli en massa "onögiga/nyfikna" click som inte genererar sales.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-07-18, 15:54 #12
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Originally posted by Lastbryggan@Jul 18 2003, 01:53 PM
Citat:
Eller varför inte helt enkelt "Hur hittade du hit?" när dom lägger sin order. Visst du trackar inte all trafik, men iaf dom som köper.
Tror inte att man skall hålla på och ha en massa onödiga "fyll i-saker" i onödan, dom klarar ju knappt av att fylla i sitt namn och adress korrekt... då är det nog bättre med ett fält där det står "Ange kod" och en förklaring vad det handlar om.

Citat:
Personligen tror jag bäst på gratis frakt eller gratis film. % är (sorgligt men sant) svårt för många svenskar att räkna ut, varpå de inte riktigt hajjar vad dem får av dig.
Kanske skulle satsa på att få fram GRATIS FILM! synligt i annonsen och sedan på hemsidan upplysa kunderna om att alla som beställer för över 200.- får en gratis videofilm. (Gäller en gång/kund) och att man bara har det så länge som man annonserar i papperspressen.

Citat:
Släng upp en eller två annonser på playahead.com eller nightlife.se
Vet inte om jag tycker att det är så lämpligt att annonsera på "Fjortis-sidor" med den verksamheten jag har, tror att det kommer att bli en massa "onögiga/nyfikna" click som inte genererar sales.

// Mats
Annonserar du t.ex. på Lunarstorm kan du välja vilka du vill annonsera till.
T.ex. alla som är över 18 år!
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-07-18, 16:17 #13
Viktors avatar
Viktor Viktor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 663
Viktor Viktor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Viktors avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 663
Citat:
Kanske skulle satsa på att få fram GRATIS FILM! synligt i annonsen och sedan på hemsidan upplysa kunderna om att alla som beställer för över 200.- får en gratis videofilm.
Du får inte använda ordet gratis på det sättet i en annons. Tro mig...
Viktor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-07-18, 17:22 #14
Jacob Jacob är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 395
Jacob Jacob är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 395
Citat:
Originally posted by Viktor@Jul 18 2003, 02:17 PM
Citat:
Kanske skulle satsa på att få fram GRATIS FILM! synligt i annonsen och sedan på hemsidan upplysa kunderna om att alla som beställer för över 200.- får en gratis videofilm.
Du får inte använda ordet gratis på det sättet i en annons. Tro mig...
Stämmer bra. Det måste tydligt framgå att man bara kan få filmen på köpet om man handlar för över 200 SEK. Någon som kan bli svårt att klämma in på 47x30 mm.

Läs mer om marknadsföringslagen på http://www.konsumentverket.se/mallar...ArticleId=2237.
Jacob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 3 (0 medlemmar och 3 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017