FAQ |
Kalender |
2010-06-28, 10:39 | #11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag kan bekräfta att även vi på Levonline drabbades av detta strömavbrott. Strömpiken slog ut delar av vår utrustning på ett sådant sätt att vår dieselgenerator inte kunde försörja hallen (trots att vi testar diselen varje månad). På Levonline för vi samtal med våra leverantörer den här veckan om hur vi ska kunna säkra driften så att elen fungerar även vid ett sådant här fel.
Vår målsättning är alltid att stå kvar när andra faller. Därför är det mycket pinsamt för oss att drabbas av detta. |
|||
Svara med citat |
2010-06-28, 11:11 | #12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om serverhallen hade haft mer än ett dieselaggregat så hade ni haft större chans stå kvar. Långt ifrån säkert med tanke på vad som hände, men man bör ju bygga redundant även när det gäller reservsystemen.
|
||
Svara med citat |
2010-06-28, 11:17 | #13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
UPS kan bli grillade i värsta fall, men vissa saker går förebygga mer eller mindre.
Extra överspänningsskydd samt extra bypass möjligheter med reserv UPS som inte har aktiv koppling till elnätet som extra skydd kan vara bra att ha om det är mycket kritiskt. |
||
Svara med citat |
2010-06-28, 12:40 | #14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
|
||
Svara med citat |
2010-06-30, 13:08 | #15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tänkte väl att det var något som inte stod helt rätt till denna dagen då många sidor var oerhört sega. Nu vet jag varför!
|
||
Svara med citat |
2010-07-03, 00:53 | #16 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Banhof klarade sig utan problem, och dom står bara 400 meter bort |
||
Svara med citat |
2010-07-03, 00:58 | #17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
studiox - rackspace har haft ett antal haveri i USA också under våren... ett par strömrelaterade.
|
||
Svara med citat |
2010-07-03, 15:59 | #18 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu har dom ju rätt många datacenters i usa, jag är kund även där men har inte haft något avbrott, man får ju annars automatiskt en ticket och kompensation om man trots allt skulle ligga nere.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|